PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

2019 r. był trudny dla branży piwnej. Zysk Grupy Żywiec spadł o 28 proc.

Autor: dlahandlu.pl 12 lutego 2020 08:59

2019 r. był trudny dla branży piwnej. Zysk Grupy Żywiec spadł o 28 proc. W 2019 roku Grupa Kapitałowa Żywiec osiągnęła 234 miliony złotych zysku, fot. shutterstock

W 2019 roku Grupa Kapitałowa Żywiec osiągnęła 234 mln zł zysku netto, co oznacza spadek o 28% w porównaniu do 2018 r.

W 2019 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wzrosły o 7% i wyniosły 3 570 milionów złotych w porównaniu do 3 324 milionów złotych w 2018 roku. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej spadł o 22% i wyniósł 325 milionów złotych w porównaniu do 415 milionów złotych w 2018 roku. W 2019 roku Grupa Kapitałowa Żywiec osiągnęła 234 miliony złotych zysku netto, co oznacza spadek o 28% w porównaniu do 324 milionów złotych w 2018 roku.

Do wzrostu przychodów o 7% przyczyniły się dwucyfrowe wzrosty sprzedaży marek premium (Żywiec, Heineken, Desperados i Strefa Zero) oraz dalszy dynamiczny rozwój marek Browaru Namysłów Sp. z o.o., który w kwietniu stał się częścią Grupy Kapitałowej. Efekty synergii uzyskane dzięki akwizycji Browaru Namysłów są realizowane i przekroczyły zakładane oczekiwania. Efektem dalszego wzrostu ma-rek premium oraz rozwoju marek Browaru Namysłów jest także kontynuacja wzrostu przychodów z każdego hektolitra piwa (+5% vs 2018). Duże wzrosty kosztów działalności związane z rosnącymi kosztami produkcji w tym surowców, opakowań, energii oraz wynagrodzeń w powiązaniu z jednorazowymi kosztami akwizycji spółki Browar Namysłów Sp. z o.o. wpłynęły na wysokość zysku.

- Ubiegły rok był trudniejszy dla branży piwnej i Grupy Żywiec niż bardzo dobry 2018. Niekorzystna pogoda w maju na początku sezonu piwnego, a także spadek całego rynku piwa w czwartym kwartale, szczególnie w segmencie ekonomicznym, wpłynęły również na sprzedaż Grupy Żywiec. – powiedział Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec S.A. – Negatywny wpływ tych czynników częściowo zrównoważyliśmy kontynuacją wzrostu naszych marek premium i Strefy Zero. Utrzymaliśmy też pozycję lidera najszybciej rosnących segmentów rynku jak premium i piwa bezalkoholowe. Na nasze wyniki bardzo pozytywnie wpłynął też dalszy dynamiczny rozwój Browaru Namsłów i efekty synergii wynikające z tej akwizycji. – dodał Mahot.

Przypomnijmy, że 15 marca 2019 roku spółka otrzymała informację, że Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję o wyrażeniu zgody na zawiązanie wspólnego przedsiębiorcy ze spółką zależną Comp S.A. z siedzibą w Warszawie (tj. Comp Centrum Innowacji Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie). Żywiec Investments Holding Sp. z o.o. (spółka zależna w 100% od Grupy Żywiec S.A.) posiada 49% udziałów w Comp Platforma Usług S.A., która będzie komercjalizowała rozwiązania związane z M/platform na rynku FMCG.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Ed 2020-02-12 22:28:42

    Ale bzdury. Żywiec w sezonie nie miał dla wszystkich klientów potrzebnych ilości Desperadosa i Heineken. Nie dawali rady z wyprodukowaniem potrzebnych ilości.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,12

  • Min

    3,77

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7745
Ilość aktualnych ofert: 472067

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.