PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

22-krotny wzrost budżetu Aldi na reklamę

Autor: wirtualnemedia.pl 13 sierpnia 2020 10:15

W pierwszej połowie br. spożywcze sieci handlowe wydały na reklamy tylko 1 proc. mniej niż rok temu. Carrefour zredukował wydatki niemal o połowę, a Kaufland zwiększył je o jedną czwartą. Kolosalnie wzrosły wydatki reklamowe Aldi. Detaliści obcięli wydatki we wszystkich, poza radiem i outdoorem, mediach - podają wirtualnemedia.pl

Spożywcze sieci handlowe wydały na reklamy w mediach tradycyjnych (poza internetem) nieco ponad 1 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar). Było to 0,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Największym reklamodawcą w tej kategorii był Lidl Polska, który utrzymał pozycję lidera mimo zmniejszenia wydatków w skali roku o 3 proc., z 401,6 mln zł do 389,7 mln zł. Drugie na podium Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka zredukowało budżet rok do roku o 9,6 proc., do 185,7 mln zł. Trzecie miejsce należy z kolei do sieci Kaufland Polska. Ta firma zwiększyła nakłady reklamowe o 25,9 proc., do 112,9 mln zł. Do czołówki największych reklamodawców wśród marketów spożywczych trafiła firma Aldi, która zwiększyła wydatki reklamowe z 2,6 mln zł w 2019 roku do 56,4 mln zł. Na reklamach Carrefour Polska media zarobiły w omawianym okresie 57,6 mln zł, czyli 42,2 proc. mniej niż przed rokiem, a na reklamach ITM Polska (właściciel Intermarche) - 42,4 mln zł, czyli 12,1 proc. mniej niż rok temu.

Właściciele spożywczych sieci handlowych podobnie jak przed rokiem najwięcej inwestowali w reklamę w telewizji. Przeznaczyli na to 513,5 mln zł - było to 13,3 proc. mniej w porównaniu do pierwszej połowy ub.r. Nieznacznie mniej, bo 439.4 mln zł wydali w stacjach radiowych zwiększając wydatki rok do roku o 17,5 proc. Na reklamę zewnętrzną przeznaczono 25,2 mln zł (wzrost rok do roku o 97,5 proc.), a na reklamę w magazynach 13 mln zł (mniej o 24,5 proc.). Gazety na reklamach spożywczych marketów zarobiły w okresie od stycznia do czerwca br. Nieco ponad 8 mln zł (mniej o 16,4 proc.). Wydatki na reklamę w kinach (które z powodu pandemii były nieczynne od marca do czerwca) spadły w skali roku o 61 proc., do 1,47 mln zł, ale wzrosły na reklamę zewnętrzną w metrze – o 55,3 proc., do 1,12 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Stuwwer 2020-08-13 15:48:20

    Genialny ruch. Tymczasem w Warszawie ALDI ma 3 (TRZY) skley :D

  • Marcin 2020-08-13 12:25:21

    No proszę, niemcy wiedzą jak rozstawiać sidła na polskiego konsumenta. Polak jeszcze szkody nie zauważa, więc jak ma być mądry? Kolonializmu handlowego cd.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6338
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.