300 nowych produktów żywnościowych wprowadzono do małych sklepów
Jak podaje Centrum Monitorowania Rynku, w 2020 roku wprowadzono blisko 300 nowych produktów z kategorii żywność, które w sklepach detalicznych do 2500 m kw. osiągnęły dystrybucję na poziomie minimum 10 proc.
"Analiza wyklucza produkty, które zmieniły opakowanie, gramaturę lub zawartość alkoholu oraz produkty marek własnych" - zaznaczono.
Z analizy wynika, że najwięcej nowości o przyjętym 10 proc. poziomie dystrybucji wprowadzonych zostało w kategorii wódek smakowych - 39 produktów oraz piwa - 38 nowych wariantów. Kolejne, z wynikiem 14 nowych produktów to wody smakowe, 17 napoi energetycznych oraz 14 nowy produktów w kategorii lody impulsowe oraz 13 batoników i czekolad.
CMR podało również, że w zestawieniu top 2000 produktów pod względem liczby transakcji w 2020 roku znalazło się 39 nowości, najwięcej w zestawieniu było nowych wariantów alkoholi - 22 produkty (17 wariantów piwa i 5 wódek smakowych).
CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w analizach danych transakcyjnych pozyskiwanych drogą elektroniczną z kas fiskalnych zainstalowanych w sklepach spożywczych.