Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

31 października 2021 r. - ostatni dzień Tesco w Polsce

Po ponad 25 latach na polskim rynku Tesco definitywnie kończy działalność operacyjną i żegna się z klientami w kraju. Sklepy pod szyldem Tesco będą otwarte do 31 października 2021 r. Po tym terminie w większości z nich kontynuowany będzie proces konwersji do formatu Netto.
Reklama
  • W związku z decyzją o zakończeniu działalności operacyjnej Tesco w Polsce obecnie wygaszane są wszelkie procesy będące wynikiem działalności brytyjskiej sieci.
  • Wypowiadane są umowy z partnerami biznesowymi, trwa również sprzedaż nieruchomości niebędących przedmiotem transakcji z Salling Group. 

 

W marcu 2021 r. decyzją UOKiK sfinalizowana została transakcja zakupu części polskiego biznesu Tesco przez Salling Group, właściciela m.in. sieci Netto. Wtedy też rozpoczął się proces konwersji sklepów Tesco do formatu Netto, a pierwsze placówki po zmianie szyldu na Netto otwarte zostały pod koniec maja b.r. 

– W ciągu trzech miesięcy od otwarcia pierwszych sklepów po konwersji otworzyliśmy blisko 80 placówek Netto w miejsce Tesco. Założeniem jest, by ten proces przebiegał dynamicznie – mówi Mark Nielsen, CEO Netto Polska. – Chcemy możliwie szybko i sprawnie pojawić się z flagowym formatem Netto 3.0 w nowych lokalizacjach. W ten sposób zaoferujemy jeszcze większej grupie polskich klientów to, za co nas chętnie wybierają. Tu wymienić można szeroką ofertę, atrakcyjne ceny, cotygodniowe promocje, które pozwalają realnie oszczędzać na codziennych zakupach i skandynawski styl, jaki zdecydowanie wyróżnia nasze sklepy wśród konkurencji – dodaje.

Ponad 700 sklepów pod szyldem Netto

Bieżący rok zakończy się z blisko 200 placówkami Netto w miejsce Tesco. W ten sposób sieć Netto zdecydowanie się poszerzy jeszcze w tym roku. Po zakończeniu procesu konwersji Netto osiągnie liczbę ponad 700 sklepów w całej Polsce. 

– Wkład Tesco w kształtowanie oblicza nowoczesnego handlu w Polsce przez wszystkie te lata jest znaczący. Dziękujemy naszym klientom za ogromne zaufanie i lojalność. Jestem przekonany, że format Netto jest atrakcyjną propozycją dla dotychczasowych klientów Tesco – komentuje Maciej Melnik, CEO Tesco Polska.

W związku z decyzją o zakończeniu działalności operacyjnej Tesco w Polsce obecnie wygaszane są wszelkie procesy będące wynikiem działalności brytyjskiej sieci. Wypowiadane są umowy z partnerami biznesowymi, trwa również sprzedaż nieruchomości niebędących przedmiotem transakcji z Salling Group. Celem jest zamknięcie jak największej liczby obszarów biznesowych do dnia 31 października b.r.

Wraz z tym dniem działanie zakończą wszystkie sklepy Tesco – zarówno te, których konwersja planowana jest po tej dacie, jak i te, które nie będą podlegać transformacji. Do momentu uruchomienia wszystkich konwertowanych sklepów pod szyldem Netto ich pracownicy będą objęci procesem szkoleniowym, by jak najlepiej przygotować się do pracy w modelu Netto. W tym czasie, zgodnie z harmonogramem, będą toczyć się przebudowy placówek. Od dnia 1 listopada nabyte przez Salling Group od Tesco centra dystrybucyjne w Gliwicach i Teresinie będą obsługiwały wyłącznie sklepy Netto.  

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.