PARTNERZY PORTALU

35 proc. nowej powierzchni to centra Tesco zamienione na markety Castorama

Autor: MW, dlahandlu.pl 6 maja 2021 15:10

35 proc. nowej powierzchni to centra Tesco zamienione na markety Castorama Tesco zmieniło się w Castoramę, fot. Shutterstock

Prawie 70 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej zostało oddane do użytku w I kw. 2021 r., wynika z podsumowania przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield. Wśród nowopowstałych obiektów dominują małe parki handlowe i sklepy wolnostojące.

  • Prawie 70 000 mkw. powierzchni handlowej zostało oddane do użytku w ramach wszystkich formatów w I kw. 2021 r.
  • Na nową podaż składa się łącznie osiem nowych obiektów o powierzchni od 5 000 mkw. do 11 000 mkw., przy czym większość stanowiły sklepy wolnostojące i małe parki handlowe.
  • Dodatkowo w I kw. tego roku rozbudowane zostały dwa otwarte już wcześniej parki handlowe.

Około 35% nowej podaży to powierzchnia handlowa, która wróciła do zasobów w ramach przekształcenia zamkniętych w ostatnich miesiącach centrów handlowych Tesco na markety budowlane Castorama (w Starogardzie Gdański, Rudzie Śląskiej i Tychach).

Rośnie popularność wygodnych zakupów w niewielkich obiektach zlokalizowanych blisko miejsca zamieszkania

W budowie z terminem otwarcia na ten i kolejny rok pozostaje ponad 380 000 mkw. powierzchni handlowej. Największe realizowane obiekty to: wielofunkcyjna Fabryka Norblina w Warszawie (26 000 mkw. powierzchni handlowej), Galeria Andrychów (24 000 mkw.) i Galeria Bawełnianka w Bełchatowie (23 000 mkw.).

Aż 16 z 31 budowanych obecnie obiektów to parki handlowe, z których największy będzie miał 18 000 mkw. Pandemia przyspieszyła proces rozwoju tego formatu, który, wraz z centrami typu convenience, wpisuje się w obecny trend rosnącej popularności wygodnych zakupów w niewielkich obiektach zlokalizowanych blisko miejsca zamieszkania – mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.

I kw. 2021 r. trudny dla najemców, jak i właścicieli centrów handlowych

Łącznie dziewięć tygodni lockdownu, nieuregulowana sytuacja dotycząca warunków najmu w przypadku wielu najemców, a także niepewność związana z pogarszającą się sytuacją epidemiczną i brak konkretnego terminu zakończenia ograniczeń w handlu odbiły piętno na całej branży.

Wielu najemców restrukturyzuje swoje sieci placówek, decydując o zamknięciu tych nierentownych. Jednocześnie powstają nowe koncepty i marki w kategorii off-price, takie jak Half Price należące do CCC, który już w maju planuje otworzyć pierwsze 5 sklepów. W dalszym ciągu rozwijają się też marki o profilu ekonomicznym (takie jak Pepco, Dealz, Action, KiK) oraz sieci spożywcze. Kategoria tzw. twardych dyskontów, w której już w ubiegłym roku zadebiutowała rosyjska sieć Mere, została poszerzona o polski Vollmarkt, którego pierwszy sklep otworzył się w lutym tego roku.


  • Laura 2021-05-07 07:30:19

    Kiedy Castorama na Pojezierskiej w Łodzi?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10693
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    7,22

  • Min

    5,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.