40 proc. klientów wychodzi ze sklepu, jeżeli nie znalazło swojego ulubionego produktu
Jak pokazują dane Roland Berger, w europejskich sklepach brakuje około 7% towarów, który powinien być na półce. Badanie Optimal Shelf Availability, pokazuje, że jeśli klient nie znajdzie na półce produktu, którego w pierwszej kolejności szuka, kupuje zamiennik lub produkt o innej gramaturze. Zrobi tak odpowiednio 37% i 16% konsumentów. Jednak ponad 40% klientów, którzy przyszli do sklepu i nie znaleźli szukanego produktu, wyjdzie z pustymi rękami.
– Statystyki nie pozostawiają złudzeń - sklep ma trzy szanse. Jeżeli klient po trzeciej wizycie nie znajdzie tego, czego szuka, to prawdopodobieństwo, że zmieni sklep, wynosi aż 70%. — mówi Wojciech Stramski szef firmy Lab4Motion, która dostarcza usługi pozwalające na badanie dostępności oraz lokowania na półkach, w oparciu o analizę obrazu stałego ze zdjęcia.
Według analiz półek w sklepach w Europie wynika, że najbardziej narażone na syndrom „out of stock” są produkty szybko rotujące i promocyjne. Jak pokazują dane, brakuje przede wszystkim produktów spożywczych — świeżych gotowych posiłków i słodyczy — w obu przypadkach, współczynnik „out of stock” sięga aż 15%. Dalej są lody (11%), a także detergenty i mocne alkohole (po 10%). Z analizy wynika, że zjawisko braku towarów na półce jest zależne od pory dnia czy sezonu, np. większe braki notowane są w godzinach popołudniowych, gdy jest więcej klientów.
Szacuje się, że przeprowadzenie ręcznego audytu 2,5 tysiąca produktów może zająć nawet 5 godzin i jest narażone na błędy. W przypadku, gdy w sklepie jest dostępnych 15 tys. produktów, weryfikacja każdego zajmuje około 30 godzin. – W takim tempie potrzeba co najmniej dwóch osób pracujących w pełnym wymiarze godzin przez cały tydzień. Odpowiedzią jest wdrożenie technologii, która na bieżąco będzie monitorować półkę sklepową – tłumaczy Wojciech Stramski.
Jak wynika z analiz, pracownicy weryfikujący półkę sklepową ręcznie, robią to z dokładnością na poziomie 70%-75%. Gdy tę samą półkę sprawdza system bazujący na rozpoznaniu zdjęć, dokładność wzrasta nawet powyżej 98%.
Większość sprzedawców przewiduje sprzedaż za pomocą danych historycznych. Innymi słowy, na półkach jest to, co przeszło przez kasę i znalazło się na paragonie. To na podstawie danych z kas fiskalnych w działach zakupów podejmowane są decyzje, które artykuły zostaną zamówione u producentów.
Technologia firmy z Poznania umożliwia wykrywanie, kategoryzowanie i lokalizowanie produktów w czasie rzeczywistym. To przekłada się na wzrost konkretnych wskaźników, co doskonale obrazują wyniki, po wdrożeniu usługi Digital Merchandising, dla klienta z sektora FMCG. Po 8 miesiącach od startu usługi w sklepach obecność i dostępność produktów klienta Lab4Motion wzrosła o 12 punktów procentowych, osiągając poziom 95%.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Wt 20:57 Specjaliści od e-commerce mogą liczyć na zarobki od 5 do 30 tys. zł miesięcznie
- Wt 17:58 Brexit - opłata interchange ostro w górę
- Wt 17:50 Powstaje sieć restauracji franczyzowych PASCAL
- Wt 17:46 GIS: 122 naruszenia przepisów przeciwepidemicznych, z czego 91 w gastronomi
- Wt 16:12 Lidl otwiera 1. sklep w 2021 roku
- Wt 15:50 Marczuk: ponad 4 tys. placówek gastronomicznych otrzymało środki z Tarczy...
- Wt 15:01 Polska firma Sofaroom otwiera sklep w Domotece
- Wt 14:45 Konfederacja rusza ze zbiórką podpisów pod obywatelskim projektem zakończenia...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
UOKIK przebadał pieluchy dla dzieci - Pampers wypada blado
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Grodzisk), Internetowa, 40.26 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Gdańsk Jasień (Kiełpinek), Sympatyczna, 63.20 m², wynajmę mieszkanie
- Dom, Wrocław Żerniki (Fabryczna), Gromadzka, 82.20 m², sprzedam dom
- Lokal użytkowy, Gdańsk, Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, 91.50 m², sprzedam lokal użytkowy
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.