Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

43,5 mln zł zysku netto Grupy Ambra. Grupa zdradza, które marki sprzedają się najlepiej

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2019/2020 sprzedaż Grupy Ambra wzrosła o 11,8% osiągając wartość 365,5mln zł. Po oczyszczeniu przychodów ze sprzedaży eksportowej w przeważającej części obejmującej towary nie stanowiące podstawowej działalności Grupy wzrost sprzedaży wynosił 12,4%. Wzrost przychodów ze sprzedaży „like for like” (z pominięciem akwizycji otwarć nowych sklepów) wyniósł 9,7%.
Reklama

Podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż win musujących  i spokojnych oraz alkoholi wysokoprocentowych i napojów bezalkoholowych dla dzieci. Wzrost wartości sprzedaży był szybszy od dynamiki ilości sprzedaży, która na głównych rynkach działalności Grupy wyniosła 10,3%, co było efektem wzrostu udziału marek i segmentu alkoholi premium. Na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce wzrost przychodów ze sprzedaży był równy 11,6%, a jego dynamika była wyższa od wzrostu całego rynku wina.

Zysk brutto ze sprzedaży w kwocie 129,1 mln zł był wyższy o 8,9 mln zł, czyli o 7,4% w porównaniu do pierwszego półrocza poprzedniego roku obrotowego, a jego rentowność spadła o 1,4 punkty procentowe.

Zysk netto za pierwsze półrocze roku obrotowego 2019/2020 wyniósł 43,5 mln zł i był wyższy o 10,1%, a zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w kwocie 34,3 mln zł i wzrósł o 8,9% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego

Do liderów sprzedaży spółki należą wina spokojne FRESCO, PORTADA, CONO SUR, napoje bezalkoholowe PICCOLO, a także brandy PLISKA, czy wódka i whisky BACZEWSKI.

Zadłużenie netto Grupy AMBRA wyniosło 84,0 mln zł i było wyższe o 28,2 mln zł.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum