Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

48 proc. Polaków mieszka najwyżej 1 km od dyskontu

Jak wynika z badań firmy Market Side rozwój formatu dyskontowego jest w Polsce na tyle dynamiczny, że obecnie 48 proc. Polaków, czyli 15 mln osób mieszka w odległości nie większej niż 1 km od jednego z dyskontów. Jednocześnie ok. 30 proc. Polaków mieszka w odległości 3 km od hipermarketu i 1 km od dyskontu jednej z sieci.
Reklama

W sumie pod koniec 2011 roku w Polsce działało 2610 dyskontów, w tym 1873 Biedronki, 438 Lidli oraz 241 sklepów Netto i 58 dyskontów sieci Aldi. 72 proc. wszystkich dyskontów nosi logo Biedronki. Zdaniem Macieja Bartmańskiego, prezesa Market Side w Polsce jak najbardziej jest miejsce dla 3 tys. Biedronek, które Jeronimo Martins planuje uruchomić w Polsce.

Jego zdaniem ten format najbardziej będzie się obecnie rozwijał w dużych miastch, takich jak Warszawa, Kraków, Łódź a także w woj. mazowieckim, gdyż licząc wskaźnik koncentracji ludności na 1 sklep, te tereny nadal mają największy potencjał rozwoju.

Obecnie większość dyskontów - 55 proc. - zlokalizowana jest w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców - w miastach 20-50 tysięcznych jest to 548 sklepów, a w miejscowościach poniżej 20 tys. mieszkańców - 896 dyskontów.

Jak widać, utrzymany jest kierunek rozwoju w małych miejscowościach, nasyca się także rynek w dużych miastach. W aglomeracjach jest jednak nadal dla dyskontów stosunkowo duży udział w rynku do wzięcia - mówi Maciej Bartmiński.

Świadczyć o tym może duża liczba ludności przypadająca na jeden sklep dyskontowy w Warszawie (27,3 tys.). Także w Krakowie jest jeszcze małe nasycenie sklepami dyskontowymi - jeden taki sklep przypada na 27 tys. mieszkańców. W Łodzi jest to 21 tys., a w Białymstoku i Częstochowie po około 17 tys.

Dla porównania, w Szczecinie na jeden dyskont przypada 8,8 tys. osób. - To oznacza, że w tych dużych miastach liczba dyskontów spokojnie może się podwoić - ocenia Maciej Bartmiński.

Jak podaje firma sieci dyskontowe konkurują z innymi dyskonterami, ale także ze sklepami własnej sieci. Np. 40 proc. Biedronek konkuruje z innym sklepem macierzystej firmy. Zaś 60 proc. Biedronek nie ma konkurenta w odległości 1 km.

Na dużą konkurencję ze strony dyskontów narzekają także hipermarkety, które średnio w promieniu 3 km mają do 7 konkurencycjnych dyskontów, działających pod różnymi logo. Najwięcej dyskontów lokuje się w pobliżu sieci Real, a także E.Leclerc (prawie 8), najmniej zaś w okolicach hipermarketów Auchan (około 5). Największą konkurencję w Polsce ma hipermarket Carrefour w Szczecinie, wokół którego działa 21 dyskontów. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.