Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

5 detalistów, którzy mają inny pomysł niż... Czarny Piątek

Black Friday, Black Week, Black Month - akcje promocyjne ruszyły pełną parą. Okazuje się jednak, że nie wszyscy detaliści płyną z prądem, a niektórzy wręcz chcą się zdystansować od święta zniżek i zwiększonej konsumpcji. Oto pięć firm, które proponują swoim klientom w Wielkiej Brytanii alternatywę.
Reklama

Zielony Piątek zamiast Czarnego w Ikea

Ikea promuje program, w ramach którego klienci mogą odsprzedać swoje meble firmie. Dodatkowe 50% rabatu na nowe produkty przy zwrocie używanych mebli IKEA od 18 listopada na razie funkcjonuje na innych rynkach niż Polska.


W Polsce usługa „Oddaj i Zyskaj” jest w stałej ofercie, i w naszym kraju można przynieść do sklepów IKEA niepotrzebne lub niechciane już meble, aby odzyskać nawet do 50% ich wartości na karcie refundacyjnej IKEA, zakupione nie wcześniej niż w 2016 roku.

Rituals stawia na zrównoważony rozwój

Kosmetyczna sieć Rituals również promuje Zielony Piątek zamiast Czarnego. Marka proponuje klientom specjalną ofertę (20% zniżki), jeśli zdecydują się na uzupełnienie opakowania wielokrotnego użytku (refill) zamiast obniżek cen wszystkich linii.

Odzieżowa marka Rixo zachęca do dzielenia się

Marka modowa Rixo odchodzi od Black Friday na rzecz Giving Tuesday, globalnego ruchu zachęcającego ludzi do dawania, współpracy i celebrowania hojności.

Zamiast tego marka odzieży damskiej przekaże 15 funtów z każdej transakcji na rzecz Women For Women International, organizacji charytatywnej wspierającej kobiety w niektórych z najbardziej niebezpiecznych miejsc na świecie.

- W tym roku nie będziemy uczestniczyć w Czarnym Piątku. Wcześniej musieliśmy to robić ze względu na zwiększone stany magazynowe w czasie pandemii - tłumaczą współzałożyciele Rixo, Henrietta Rix i Orlagh McCloskey.

Marka odcina się także od promowania nadmiernej konsumpcji.

Me+Em z dotacją na cele charytatywne

Me+Em, sprzedawca designerskiej odzieży, również zdecydował się przekazać darowiznę na cele charytatywne w ramach Black Friday. 10 funtów z każdego zamówienia, które otrzyma w danym dniu, trafi na rzecz The Prince’s Trust, aby wesprzeć inicjatywę Women Supporting Women, która pomaga dziewczętom i młodym kobietom w niekorzystnej sytuacji poprzez edukację.

- Nie wierzymy w szybką modę. Nie spieszymy się, jeśli chodzi o szycie naszych ubrań, i nie chcemy, abyście Wy spieszyli się, jeśli chodzi o ich zakupy - oświadczyła Clare Hornby, założycielka i dyrektor naczelna Me+Em.

House of Baukjen wspiera bezrobotne kobiety

House of Baukjen, który prowadzi zrównoważoną markę odzieży damskiej Baukjen i markę ciążową Isabella Oliver, również sprzeciwia się idei Black Friday.

Od 25 do 28 listopada detalista przekaże odzież brytyjskiej organizacji charytatywnej Smart Works, która pomaga bezrobotnym kobietom w zapewnieniu zatrudnienia. Sprzedawca przekaże również jedną sztukę odpowiedniej odzieży roboczej za każde zamówienie klienta.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum