5 głównych zmian w handlu detalicznym w ciągu najbliższych 10 lat
Z badania przeprowadzonego przez Ovum na zlecenie Criteo wynika, że zakupy w tradycyjnych sklepach staną się formą rozrywki, a w 2026 powszechne będą dostawy w ciągu 24 godzin 7 dni w tygodniu.
Sprzedaż w tradycyjnych sklepach będzie nadal istnieć, ale jej charakter ulegnie zmianie, stając się formą rozrywki. Do 2026 roku konsumenci będą oczekiwać od sprzedawców dostarczenia dodatkowych wrażeń podczas zakupów, jako przeciwwagi do ograniczonej oferty produktowej. Zapotrzebowanie na wielkopowierzchniowe sklepy fizyczne będzie spadać, ponieważ wraz z usprawnieniami logistyki i nowymi modelami dostawy będzie zanikała potrzeba przechowywania towarów w jednym miejscu. W rezultacie istniejące już sklepy, aby przetrwać, będą musiały zawalczyć o klientów efektywnością oraz nową propozycją w zakresie doświadczeń zakupowych.
Natychmiastowa dostępność i szybka realizacja zlecenia, 24/7, będzie normą w 2026 roku, wymaganą szczególnie przez pokolenie millenialsów (urodzeni w latach 1980-1995) oraz generację Z (urodzeni w latach 1996-2010). Zwycięzcami w 2026 roku będą sprzedawcy potrafiący dostarczyć produkt do konsumenta w najszybszy i najbardziej ekonomiczny sposób. Najwięksi gracze będą w tym celu inwestować we własne systemy logistyczne jako czynnik wyróżniający, jak czyni to obecnie Amazon.
Użycie dronów i pojazdów autonomicznych nie będzie jednak powszechne w 2026 roku, głównie ze względu na kwestie bezpieczeństwa. Te ograniczenia będą przyczynkiem do inwestycji i masowego rozpowszechnienia innych modeli, jak dostawa na żądanie, system click-and-collect lub dostawa naśladująca model Uber’a.
Przeczytaj także:
Tradycyjna koncepcja uniwersalnej, liniowej ścieżki zakupowej, którą podąża każdy konsument, w 2026 roku stanie się nieaktualna. Rozpowszechnienie urządzeń takich jak smartfony, smartwatch’e, smart TV, komunikujące się samochody, inteligentne sprzęty domowe, beacony i inne technologie spowodują, że ścieżka zakupowa stanie się jeszcze bardziej złożona. Już teraz konsumenci mogą rozpocząć i zakończyć zakupy na platformie mobilnej, w sklepie lub online. Warunkiem sukcesu dla sprzedawców w 2026 roku będzie umiejętność podążania za klientem korzystającym z coraz większej liczby urządzeń i punktów kontaktu, ale również pomiar efektywności poszczególnych kanałów w generowaniu sprzedaży.
Pierwsza faza ewolucji omnichannel, którą dzisiaj obserwujemy, jest często charakteryzowana jako podejście silosowe, w którym poszczególne kanały samodzielnie realizują funkcje marketingu, sprzedaży, księgowości i łańcucha dostaw. Jest to podejście wielu niezintegrowanych kanałów sprzedaży. Przekaz marketingowy, ceny i dostępność produktów mogą być niespójne na przestrzeni kanałów, powodując frustrację użytkowników. Oczekujemy, że w 2026 roku sprzedawcy, zamiast myśleć w kategorii kanałów, będą postrzegać punkty kontaktu klienta współdziałające razem, aby dostarczyć klientowi zintegrowane, spójne doświadczenie marki.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 16:43 Cyfrowe "paszporty" żywności zwiększą polski eksport
- 16:34 Grupa Piotr i Paweł: Sąd oddalił zażalenia na zatwierdzenie układów
- 16:00 W najbliższą niedzielę sklepy zamknięte
- 15:42 AmRest chce otworzyć w tym roku 130 restauracji
- 15:38 Huawei planuje wejść na rynek samochodów elektrycznych z własną marką
- 15:18 Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
- 15:09 Do sądu trafił wniosek o zatwierdzenie układu Top Secret
- 14:58 TikTok zapłaci 92 mln dol. za naruszenia prywatności
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
-
Pracownicy handlu będą musieli nosić maski typu FFP2 i FFP3?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Jelonki Południowe), Lazurowa, 39.18 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Jelonki Południowe), Lazurowa, 65.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Gądów-Popowice Południowe (Gądów Mały), Metalowców, 43.35 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Wyględów), Jana Maklakiewicza, 38.80 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.