Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

5 kluczowych pytań przy wyborze systemu Marketing Automation

Uzyskanie odpowiedzi na 5 ważnych pytań może uchronić firmę przed niemiłymi niespodziankami oraz nieprzewidzianymi kosztami. Zobacz, o co warto zapytać dostawcę systemu.
Reklama

Czy w cenie zawarta jest obsługa systemu?

Comiesięczna opłata za system Marketing Automation to nie jedyny koszt, jaki wiąże się z uruchomieniem automatyzacji marketingu. A zainwestowanie w tego typu system wymaga poświęcenie pewnej ilości pracy.
Wejście w Marketing Automation wymaga opracowania strategii, wdrożenia scenariuszy, przygotowania contentu, monitorowania wyników oraz optymalizacji narzędzia. Idealnie byłoby, gdyby rzeczami tymi zajmował się ktoś, kto już potrafi obsługiwać narzędzie i zna się na tej tematyce. Dlatego koniecznie dowiedz się, czy wybrany dostawca oprogramowania oferuje w cenie obsługę narzędzia i na czym dokładnie ona polega. Czy jest to tylko doradztwo, czy także fizyczna obsługa, a może nawet przygotowanie grafik oraz contentu? Możesz też zapytać wprost, ile godzin pracy tygodniowo będzie musiał poświęcić zespół na zaopiekowanie się tematem. Może się bowiem okazać, że musisz zatrudnić dodatkowe osoby lub zlecić te zadania na zewnątrz.

Czy system posiada gotową integrację z silnikiem sklepu internetowego?
Zdecydowanie warto dowiedzieć się, czy dany system posiada gotową integrację z silnikiem sklepu, a jeśli nie, to w jaki sposób nastąpi spięcie tych dwóch systemów oraz ile czasu może to zająć. Przeważnie nie obędzie się na tym etapie bez pomocy programisty. Warto zapytać także o to, co
się stanie w przypadku, jeśli integracja się nie powiedzie: czy umowę będziesz mógł zawrzeć dopiero po integracji (zwłaszcza jeśli jest to umowa na kilka/kilkanaście miesięcy) lub czy będziesz mógł bez konsekwencji zrezygnować ze współpracy?

Jakie limity ilościowe są uwzględnione w cenie (maile, wielkość bazy, ilość użytkowników, data pointy.)?
Po otrzymaniu wyceny, zapytaj koniecznie o to, jakie limity ona uwzględnia. Cena systemu przeważnie jest skalkulowana dla konkretnej wielkości bazy, ilości użytkowników na stronie, ilości wysyłanych maili, a nawet data pointów. Data pointy to wszystkie akcje wykonane przez użytkowników (kliknięcie, zescrollowanie, dodanie do koszyka, itp.). Warto sprawdzić, czy już w tej chwili Twój sklep nie jest w górnej granicy tych limitów. Przeważnie
celem każdego sklepu jest zwiększenie ilości pozyskanego ruchu i zwiększenie bazy, więc szybko może się okazać, że comiesięczny koszt użytkowania systemu wzrośnie w bardzo krótkim czasie. Z tego samego powodu warto dowiedzieć się, jakie są dopłaty za przekroczenie narzuconych limitów. Wszyscy lubimy niespodzianki, ale nie te, które wiążą się z dopłatami.

Jaki jest czas trwania umowy?
Często dostawcy systemów do automatyzacji na początku współpracy angażują bardzo wiele czasu i wysiłku we wdrożenie nowego sklepu. Z tego powodu wiele firm wymaga podpisania umowy na wiele miesięcy (6 lub 12 miesięcy, a nawet więcej). Dla sklepu jest to bardzo istotna informacja, ponieważ oznacza zobowiązanie do ponoszenia comiesięcznych kosztów (często niemałych) bez możliwości wycofania się. I to nawet w sytuacji jeśli okaże się, że system nie działa prawidłowo, po stronie sklepu nie ma osób mogących zająć się wystarczająco dobrze zarządzaniem systemem lub automatyzacja nie przynosi spodziewanych rezultatów. Dlatego też warto zapytać o bezpłatny okres testowy. To pozwoli zapoznać się z systemem, sprawdzić go w działaniu oraz upewnić się, że właśnie takiego rozwiązania oczekujesz.

Czy dostępny jest panel oraz support w języku polskim?
Chyba każdy system nieoferujący polskiej wersji językowej, dysponuje wersją anglojęzyczną - i tu powstaje pytanie: czy dla Ciebie nie będzie to problem? Jeśli nie będzie, to możesz śmiało pominąć ten punkt. Jeśli jednak uznasz, że będzie to jakaś komplikacja i kontakt z supportem lub nauka obsługi systemu będzie wymagała w takiej sytuacji więcej czasu i wysiłku, to warto zapytać o to przed podpisaniem umowy.

Więcej na temat wyboru systemu Marketing Automation w przewodniku po Marketing Automation przygotowanym przez ekspertów - firmę Convertis.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.