Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

5 mld zł sprzedaży IKEA w Polsce. Problemy z dostępnością towaru jeszcze potrwają

W roku finansowym 2021 sprzedaż detaliczna IKEA wyniosła 37,4 mld euro w ujęciu globalnym, co oznacza wzrost o 6,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (35,2 mld euro). Rok finansowy IKEA trwa od 1 września 2020 do 31 sierpnia 2021. W Polsce sprzedaż IKEA wyniosła blisko 5 mld zł i jest o 9 proc. wyższa rdr.
Reklama

W minionym roku firma otworzyła 26 nowych sklepów, w tym innowacyjne zielone sklepy miejskie w Wiedniu i Tokio, a także IKEA Décoration w Paryżu, sklep miejski oferujący głównie akcesoria i dekoracje. Firma odnotowała wzrost udziału sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem z 18 proc. do 30 proc. w skali globalnej.

Zamknięcia sklepów, niedobory towaru i rosnące koszty - z tym mierzył się cały biznes IKEA. Minione 12 miesięcy podsumowuje Jon Abrahamsson Ring, CEO Inter IKEA Group.

- W roku obrotowym 21 zaobserwowaliśmy znaczny spadek dostępności, z którego jeszcze nie wydobyliśmy się, i będzie on kontynuowany do końca roku obrotowego 22. W całym łańcuchu wartości IKEA, twórcy asortymentu, dostawcy, nabywcy, logistyka i oczywiście sprzedawcy detaliczni IKEA wspólnie dokładają wszelkich starań, aby nasze najpopularniejsze produkty, takie jak regał BILLY, były dostępne w magazynie - informuje Jon Abrahamsson Ring. - Jednocześnie na całym świecie rosną ceny transportu i surowców. W IKEA chcemy, by towar był dostępny dla jak największej liczby osób.

- Zainwestowaliśmy zarówno w stacjonarną, jak i cyfrową sprzedaż, rozwijaliśmy usługi zdalnego planowania i sprzedaży. Przygotowaliśmy jeszcze lepszą ofertę dla tych, którzy cenią jakość i niskie ceny, pomagając im zrealizować marzenia dotyczące lepszego życia w domu. 9-procentowy wzrost sprzedaży to imponujący wynik. Osiągnęliśmy go pomimo trudnego okresu pandemii, zakłóceń w międzynarodowym systemie frachtu morskiego, przy ograniczonej dostępności niektórych surowców i braku kierowców w całej Europie – mówi Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce.

W minionym roku finansowym blisko 22,5 mln osób odwiedziło 12 sklepów IKEA w 10 polskich miastach, w tym najnowszą lokalizację firmy w Szczecinie. Ponadto, na stronie IKEA.pl odnotowano ponad 163 mln wizyt.

Wzrost udziału sprzedaży online w całkowitej sprzedaży osiągnął 29 proc. w roku finansowym 2021 w porównaniu do 20 proc. w roku poprzednim. Liczba klubowiczów IKEA Family w omawianym okresie zbliżyła się do 5 mln, co oznacza wzrost o blisko 700 tys. osób w porównaniu do 2020 roku. Postawiono na rozwój sieci Punktów Odbioru Zamówień IKEA w całym kraju (74), skrytek IKEA w sklepach w Łodzi i na Targówku oraz paczkomatów (14 tys.). Centrum Obsługi Klienta IKEA poprzez Domolinię obsłużyło 2 miliony klientów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.