5 prognoz Salesforce. Będziemy kupować świąteczne prezenty w lipcu, w obawie o wzrosty cen

W 2022 roku, pytanie za miliom dolarów brzmi: jak marki i detaliści mogą utrzymać wzrost, ale robiąc to z zyskiem i stosując podejście omnichannel?
Czynniki wywierające dziś presję na marże:
- Rosnące koszty produktów
- Rosnące koszty pierwszej i ostatniej mili
- Braki i nadwyżki magazynowe
- Spadek konsumpcji
- Obawy konsumentów
Te wyzwania ekonomiczne stawiają pod znakiem zapytania 1,4 biliona dolarów marży wśród sprzedawców detalicznych na całym świecie. Sprzedawcy mogą jednak osiągnąć wzrost i zyski, jeśli odpowiednio wcześnie zaplanują swoje działania.
5 prognoz Salesforce dotyczących strategii cenowych
Kupujący będą kupować jeszcze wcześniej, aby uniknąć podwyżek cen
Według badań Salesforce, 42% więcej kupujących na całym świecie i 37% więcej w USA planuje zacząć kupować prezenty wcześniej - jest to najważniejsza zmiana zachowania spowodowana inflacją. Konsumenci mają nadzieję, że uda im się kupić prezenty świąteczne zanim ceny za bardzo wzrosną.
Lojalność przesuwa się w stronę wartości
Według badań Salesforce, połowa kupujących zmieni w te wakacje markę ze względu na cenę. Oznacza to, że 2,5 miliarda kupujących na całym świecie może porzucić swoją markę na rzecz tańszego konkurenta. Niektóre kategorie produktów - w tym marki luksusowe, artykuły spożywcze i domy towarowe - są bardziej podatne na słabnącą lojalność ze względu na wrażliwość cenową (wysokie ceny lub znaczne podwyżki cen).
Sklepy fizyczne będą napędzać wzrost we wszystkich kanałach sprzedaży
Istnieje realna szansa, że detaliści posiadający zarówno fizyczne, jak i cyfrowe sklepy będą rozwijać się szybciej niż cyfrowi tubylcy i marki e-commerce. Łączenie zakupów w przestrzeni cyfrowej i fizycznej zwiększa wartość każdego kanału. Przewidujemy, że detaliści posiadający fizyczne sklepy będą zwiększać sprzedaż online w tempie 1,5x szybszym niż ci, którzy nie posiadają takich sklepów.
Kupujący będą skłaniać się ku zrównoważonym opcjom
Według badań Salesforce, 83% kupujących będzie szukać w te wakacje marek i produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. W rzeczywistości, konsumenci oceniają jak firma traktuje klientów i pracowników, a jej praktyki środowiskowe są najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe, stawiając znaczenie inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju przed działaniami dotyczącymi sprawiedliwości rasowej i ekonomicznej.
Detaliści będą testować NFT
Chociaż tylko 12% konsumentów twierdzi, że zakupiło NFT, rynek ten jest nastawiony na wzrost - 45% konsumentów zgłasza zainteresowanie zakupem. Konsumenci podarują NFT w te święta przede wszystkim ze względu na ekskluzywny dostęp. W rzeczywistości 19% osób z pokolenia Z twierdzi, że głównym powodem zakupu NFT jest chęć większego zaangażowania się w działalność oferującej je marki.