Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

5 przykazań dla obiektów handlowych, które chcą być zielone

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju stają się kluczowym elementem strategii biznesowej firm. Także właściciele i zarządcy obiektów handlowych wdrażają i promują ekologiczne rozwiązania, które zgodnie z międzynarodowymi wymogami, takimi jak m.in. GRESB, mają na celu optymalizację zużycia energii oraz wody, zmniejszenie ilości odpadów, ich recykling, a także ograniczenie śladu węglowego obiektu.
Reklama

Coraz częściej we wdrażaniu proekologicznych działań wykorzystywane są dynamicznie rozwijające się nowoczesne technologie. Ich wykorzystanie w połączeniu ze zintegrowanymi systemami budynkowymi oraz inteligentnym zarządzaniem tzw. smart centers, pomaga minimalizować zużycie nie tylko prądu, energii cieplnej (gazu) i wody, gospodarować odpadami, ale także zmniejszać emisję gazów cieplarnianych, utrzymywać porządek i dbać o tereny zielone.

- Do przykładów rozwiązań z zastosowaniem nowoczesnych technologii należy np. montaż systemu czujników światła dziennego umożliwiającego automatyczne sterowanie oświetleniem w parku handlowym Futura. Carrefour Polska natomiast rozwija w swoich obiektach m.in. system chłodniczy bazujący na wykorzystaniu dwutlenku węgla, a także system Free Cooling. To innowacyjne rozwiązanie robi użytek z niskich temperatur wód podziemnych w celu obniżenia temperatury powietrza w obiekcie, a także pozwala na odzyskiwanie energii cieplnej z powietrza usuwanego z wnętrza. Z kolei Galeria Kazimierz zainstalowała na swoim placu zewnętrznym City Oxygen Filtr - Miejski Filtr Powietrza, który oczyszcza powietrze, eliminując ponad 80% pyłów zawieszonych PM2,5 i PM10 oraz kurz, pyłki, grzyby, roztocza, bakterie i wirusy. W ciągu doby urządzenie wydziela na zewnątrz 1 milion metrów sześciennych oczyszczonego powietrza - wymienia Agnieszka Piekarska.

Po czwarte: inspirowanie klientów

Wiele obiektów chce zachęcać do ekologicznej postawy również swoich klientów. Znaczącym krokiem w kierunku minimalizacji zużycia torebek foliowych są tzw. sklepy bez opakowań. W tego typu lokalach wszystkie produkty przechowywane są w opakowaniach od producenta. Klient natomiast może przyjść na zakupy z własnym pojemnikiem wielokrotnego użytku lub nabyć taki w sklepie. Dużą popularnością wśród klientów cieszy się przychodzenie do kawiarni z własnymi kubkami wielorazowego użytku. Niektóre lokale, jak np. kawiarnia w Galerii Mazovia, wprowadzają do użytku biodegradowalne naczynia wykonane z trzciny cukrowej i skrobi ziemniaczanej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.