Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

50 sklepów sieci Biedronka w nowym koncepcie, stoisko warzywne z marką Warzywniak

W ubiegłym roku Biedronka rozpoczęła testy, m.in. stoiska mięsnego z obsługą, nowych działów z warzywami i owocami, piekarni oraz półki z alkoholami. Nowy koncept jest obecnie testowany w około 50 placówkach sieci w wybranych lokalizacjach, głównie w sklepach w Warszawie. Dla stoisk z  warzywami i owocami sieć zaczęła stosować nazwę Warzywniak. Takie oznaczenie znalazło się też na pakowanych warzywach, m.in. pomidorach.  W Lidlu stoiska z warzywami i owocami funkcjonują pod marką "Ryneczek Lidla".
Reklama

- W naszych sklepach prowadzimy równolegle testy wielu rozwiązań, które na bieżąco analizujemy w celu zwiększenia efektywności naszych placówek i poprawy jakości dokonywania zakupów przez klientów. Przykładem tego typu działań jest właśnie nowy układ w wybranych sklepach zakładający odmienioną aranżację dla poszczególnych kategorii produktów takich jak np. owoce i warzywa, pieczywo, alkohol, kwiaty, etc. W sklepach remontowanych i nowo otwieranych wprowadzany jest nowy układ kategorii owoców i warzyw. W przypadku pozostałych zmian, ze względu na ich testowy charakter, na tym etapie nie udzielamy szczegółowych informacji – dowiedzieliśmy się w biurze prasowym Jeronimo Martins Polska.

Jak podał kilka dni temu portalspozywczy.pl, Biedronka w swoich sklepach testuje również samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy. W kwietniu br. informowaliśmy, że sieć zarejestrowała znak towarowy "BIO Farma Biedronki" i prowadzimy działania związane z rozszerzeniem oferty produktów ekologicznych.

Podobnie jak jej największy konkurent, Lidl, Biedronka stawia na produkty świeże, zauważając, że klienci coraz chętniej wracają do sklepów specjalistycznych.

Porównaj dwóch największych konkurentów: Biedronka vs. Lidl

Jak zauważają eksperci, sieci dyskontowe ewoluują w stronę supermarketu. Biedronce w ostatnim czasie udało się znacząco poszerzyć asortyment (z 1500 SKU w kwietniu 2014 do 2400 w maju 2015 - dane ABR Sesta) , co zdaniem analityków było bardzo dobrym posunięciem i wpłynęło na poprawę wyników like-for-like.

Jak zauważyli eksperci ABR Sesta, Biedronka wprowadzając nowe produkty musiała się zmierzyć z wieloma wyzwaniami: logistycznymi, zarządzania asortymentem i zarządzania ceną. Jednak oczekiwania klientów skierowały ją w stronę poszerzenia oferty.

- Na bieżąco poszerzamy asortyment produktów dostępnych w naszych sklepach, rozwijając zarówno produkty marki własnej, jaki i wprowadzając nowe artykuły brandowe na stałe do asortymentu. Testujemy też różne innowacyjne rozwiązania, mając świadomość, że oczekiwania nowoczesnego klienta są coraz wyższe. Myślimy o konsumentach zarówno w kategoriach jakości obsługi, jak i wyglądu sklepów oraz oferty, z jakiej mogą skorzystać - poinformowali przedstawiciele sieci.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum