57 proc. konsumentek kupuje kosmetyki w promocji

Autor: dlahandlu.pl 19 sierpnia 2020 09:17

57 proc. konsumentek kupuje kosmetyki w promocji fot. Picodi.com

Kosmetyczki Polek zawierają średnio 28 produktów. Przeciętna Polka wydaje na kosmetyki około 1414 zł w ciągu roku. Z drugiej strony, spośród tych 28 kosmetyków, respondentki używają regularnie zaledwie dziesięciu. Pewnie dlatego, że 57% ankietowanych Polek kupuje kosmetyki kiedy są one w promocji, a więc na zapas. Tylko jedna piąta (19%) kupuje produkty gdy się skończą, a pozostałe 24% kupuje, kiedy najdzie je na to ochota - wynika z badania picodi.com

68%, jako główny czynnik decydujący o zakupie wybrały cenę. Tuż za ekonomicznymi pobudkami znalazł się skład — 60%. Mniej istotne okazały się rekomendacje znajomych i blogerów (oba 22%) oraz opinie specjalistów, takich jak kosmetyczki czy dermatolodzy (19%).

Zważywszy, że cena jest najważniejszym aspektem dla większości Polek, nie jest zaskakujące to, że tylko 13% ankietowanych preferuje kosmetyki premium, z wyższej półki cenowej. Prawie trzy czwarte pozwala sobie na zakup takich kosmetyków tylko od czasu do czasu, a 17% nie kupuje ich wcale. Zdecydowana większość respondentek (81%) zaznaczyła, że kupuje eco kosmetyki tylko wtedy, gdy ich cena jest przystępna. 11% zadeklarowało, że kupują głównie kosmetyki naturalne (niezależnie od ceny), a 8% stwierdziło, że aspekt ekologiczny kosmetyków wcale ich nie interesuje.

Mniej niż jedna dziesiąta ankietowanych Polek, bo tylko 8%, nie maluje się wcale. Wśród tych kobiet, które lubią makijaż, jedna trzecia maluje się codziennie. Większość respondentek (64%) nakłada makijaż tylko czasami, a 4% wyłącznie na wyjątkowe okazje.

Wśród kobiet pomiędzy 18 a 50 rokiem życia, 53% robi makijaż od pięciu do piętnastu minut, a 14% mieści się w zaledwie pięciu minutach. Jedna trzecia ankietowanych Polek poświęca na makijaż zdecydowanie dłużej, nawet pół godziny.

Polki posiadają średnio 7 szminek, 7 cieni do powiek, 3 kredki do ust, 2 rodzaje różów, 3 tusze do rzęs i aż 8 lakierów do paznokci.

W Polsce najpopularniejszymi produktami do makijażu są tusz do rzęs, podkład, puder, korektor i rozświetlacz, a kobiety na kosmetyki wydają średnio 319 € rocznie. Mniejszą kwotę od Polek na kosmetyki wydają Czeszki — 232 €. Wśród ulubionych pięciu produktów, oprócz tuszu, podkładu i korektora, znalazły się jednak szminka i kredka do brwi. Co zaskakujące, dużo mniej wydają też Niemki, bo tylko 164 € rocznie.

O wiele więcej wydaje się w Wielkiej Brytanii (448 €), gdzie kobiety najbardziej upodobały sobie szminki. Więcej niż w Polsce na kosmetyki wydają także Amerykanki (351 €) i Irlandki (328 €).

Mężczyźni na kosmetyki wydają zdecydowanie mniej niż kobiety — 480 zł rocznie, czyli jedną trzecią tego, co płeć piękna. Posiadają też około połowę mniej produktów (9 sztuk), choć regularnie używają pięciu. 60% ankietowanych mężczyzn kupuje kosmetyki samemu — pozostałe 40% przyznało, że kosmetyki kupuje im ich druga połówka lub mama.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6162
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,19

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.