6 dróg do zwiększenia współczynnika konwersji w e-sklepie

Autor: Mariusz Michalczuk, Conversion 3 marca 2011 15:30

6 dróg do zwiększenia współczynnika konwersji w e-sklepie

Współczynnik konwersji wskazuje jak efektywnie serwis zamienia odwiedzających użytkowników w klientów. Istnieje co najmniej kilka sposobów na maksymalizację współczynnika konwersji w e-sklepie. Oto kilka z nich:


1. Komunikowanie unikalnej wartości oferty
Unikalna wartość oferty to odpowiedź na pytanie: „Dlaczego Twój klient powinien kupić od Ciebie, a nie od Twojego konkurenta?" Odpowiedź na to pytanie, w formie zestawu przewag konkurencyjnych, powinna być komunikowana w jasny i klarowny sposób w całej witrynie internetowej.

2. Budowa zaufania
Zapewnienie możliwości szybkiego i łatwego kontaktu poprzez telefon zwiększa zaufanie do sklepu, a dodatkowo pomaga niedoświadczonym użytkownikom sfinalizować zakupy. Nie pozwól na to, aby potencjalni klienci czekali 5 minut na zgłoszenie się konsultanta, gdy serwujesz im po raz 10 melodię „umilającą" ten czas.

O wiarygodności świadczyć mogą również różne certyfikaty i nagrody. Jeżeli znalazłeś się w ogólnokrajowym rankingu lub dostałeś jakieś wyróżnienie - pochwal się tym. Użytkownicy na pewno to docenią i będą bardziej skłonni zawszeć transakcję z godnym zaufania partnerem biznesowym.

3. Wydłużenie czasu życia sesji użytkownika
Użytkownicy poświęcają wiele czasu na wyszukanie odpowiednich produktów, a z koszykiem postępują jak z listą zakupową. Dodają do niego interesujące produkty, a później opuszczają witrynę z nadzieją, że gdy wrócą na nią po kilku dniach dodane do koszyka produkty wciąż tam będą.
Zadbaj o to, aby koszyki użytkowników były zapamiętywane w ciasteczkach przeglądarek na okres dłuższy niż tylko pojedyncze odwiedziny. Dzięki temu, gdy wrócą na Twoją witrynę, wybrane przez nich produkty wciąż będą na nich czekać w koszyku. Możesz również spróbować wystartować z kampanią remarketingową w Google AdWords dla użytkowników, którzy włożyli coś do koszyka, lecz nie sfinalizowali sprzedaży. Zachęć ich kuponem zniżkowym.

4. Zakup bez rejestracji
Udostępnienie możliwości kupna bez rejestracji na pewno zachęci użytkownika do zawarcia z nami transakcji. Niezdecydowanych na rejestrację możemy dodatkowo zachęcić do założenia konta.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6947

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.