Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

6 na 10 klientów czyta etykiety

Świadomość żywieniowa polskich konsumentów stale rośnie. Z badań przeprowadzonych w 2021 r. wynika, że 6 na 10 klientów czyta etykiety i poszukuje produktów spożywczych wysokiej jakości. Odpowiedzią na to jest polski system jakości żywności QAFP - twierdzi prezes UPEMI Wiesław Różański.
Reklama

"Czas pandemii zweryfikował podejście konsumentów do zdrowia, stylu życia, a także do wybieranych artykułów spożywczych. Dla ponad połowy Polaków ważne jest, w jaki sposób kupowana przez nich żywność wpływa na zdrowie" - mówi szef UPEMI. Jego zdaniem widoczny jest coraz bardziej wyraźny jest trend na dietę zrównoważoną, w której konsumenci spożywają mniej mięsa, ale za to wysokiej jakości i ze sprawdzonego źródła. Takie mięso i wędliny dostarczają dziś producenci i przetwórcy uczestniczący w polskim systemie jakości żywności QAFP (Quality Assurance for Food Products) - dodał Różański.

Jakość żywności coraz ważniejsza dla konsumentów
Wymagania jakościowe dla produktów zostały opracowane przez naukowców z wiodących ośrodków akademickich w Polsce we współpracy z praktykami i ekspertami. W grudniu 2009 r. system został uznany przez ministerstwo rolnictwa za krajowy system jakości żywności. Ma on gwarantować, że polskie wyroby mięsne sprzedawane z tym znakiem są najwyższej jakości.

Producenci uczestniczący w systemie gwarantują, że do produktów oznaczonych logo QAFP konsument może mieć zaufanie, ponieważ na wszystkich etapach produkcji przestrzegane są zasady pozwalające na uzyskanie najwyższej jakości mięsa i przetworów mięsnych. Hodowca dba o żywienie, zdrowie i dobrostan zwierząt. Przetwórca o jakość mięsa: właściwy rozbiór, kolor, bada jego PH, właściwe zapakowanie. Dystrybutor zapewnia właściwe warunki przechowywania i eksponowania produktów.

Ekspert jest zdania, że najważniejsze jest, by produkty wysokiej jakości były dostępne w coraz większej ilości punktów dystrybucji. "Przed laty zaczynaliśmy od sklepów firmowych zakładów scertyfikowanych w systemie. Wraz z rosnącą podażą produktów QAFP asortyment pojawiał się w coraz to nowych sieciach handlowych. Aktualnie to ponad 1200 punktów dystrybucji" - poinformował.

"W 2020 roku rozpoczęliśmy współpracę z siecią e-commerce, idealnie wstrzeliliśmy się w okres kiedy podczas pandemii konsumenci stawiali na zakupy internetowe. Dziś wartość sprzedaży mięsa QAFP na platformie internetowej wynosi 50 proc. w swojej kategorii zakupowej" - powiedział prezes UPEMI.

Żywność wysokiej jakości - kierunkiem przyszłości?

Szef UPEMI jest zdania, że przyszłością polskiego rolnictwa jest produkowanie żywności wysokiej jakości. To droga do stabilizacji sytuacji dochodowej hodowców i przetwórców m.in. poprzez zwiększenie sprzedaży na rynku lokalnym oraz eksportu polskich produktów rolno-spożywczych na globalnych rynkach.

Zdaniem prezesa UPEMI od ponad roku dania przygotowywane na bazie certyfikowanej wieprzowiny przygotowywane są w jednej z warszawskich restauracji. "Ten program chcemy rozszerzać o kolejne podmioty z sieci HoReCa na terenie całego kraju" - zaznaczył Różański

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.