6 tys. sklepów Żabka wygenerowało 10 mld zł sprzedaży. Zobacz strukturę sieci i zasady działania!

Autor: dlahandlu.pl 16 września 2020 10:59

6 tys. sklepów Żabka wygenerowało 10 mld zł sprzedaży. Zobacz strukturę sieci i zasady działania! fot. materiały prasowe

Na koniec 2019 roku sieć Żabka tworzyły już 6002 sklepy w całej Polsce. Tylko w minionym roku powstały nowe 652 placówki. Każdego dnia sklepy odwiedza średnio 2,4 mln Polaków. Mniej niż 300 metrów do najbliższej Żabki ma aż 12,5 mln Polaków. 57 proc. klientów odwiedza Żabkę co najmniej raz w tygodniu. Przychody ze sprzedaży w 2019 roku zarejestrowane na kasach fiskalnych we wszystkich sklepach sieci wyniosły 10,099 mld zł. Przychody to 8,6 mld zł.

Te dane pochodzące z raportu społecznej odpowiedzialności biznesu Żabka Polska możemy porównać z siecią Biedronka. Firma ujawniła ostatnio, że w 2019 r. większość klientów dokonywała zakupów w Biedronce dwa, trzy razy w tygodniu. Dziennie odwiedzają ją 4,1 mln klientów, a w 2019 r. klienci odwiedzili te sklepy 1,31 mld razy. 76% Polaków regularnie kupuje w Biedronce. 

- Żabka Polska jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych typu convenience w Europie. Rok 2019 przyniósł nam największy sukces w blisko 22-letniej działalności. Zakończyliśmy go z obrotami sięgającymi ponad 10 mld zł i otwarciem sześć tysięcy drugiego sklepu. Z dumą patrzymy jednak nie tylko na wyniki finansowe i ekspansję naszej sieci. Żabka to przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą: nasi pracownicy, współpracownicy i franczyzobiorcy. Dlatego do równie ważnych ubiegłorocznych sukcesów zaliczamy rosnące wskaźniki w badaniach satysfakcji pracowników i franczyzobiorców. Potwierdzają one, że Żabka jest cenionym w Polsce pracodawcą i partnerem, z którym warto rozwijać swój biznes - podsumowuje w najnowszym raporcie CSR Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.

- W 2017 roku wspólnie z właścicielem spółki, CVC Capital Partners, rozpoczęliśmy transformację formatu Żabki, która wiązała się z kompleksową modernizacją naszych sklepów i dopracowaniem oferty pod kątem stale zmieniających się potrzeb współczesnych klientów. Obecnie już 5300 punktów Żabki funkcjonuje w nowym modelu. Weszliśmy również w nowy etap transformacji cyfrowej, która obejmuje nowoczesne narzędzia pracy, innowacyjne rozwiązania ułatwiające zarządzanie sklepami, efektywną komunikację wewnątrz firmy i z klientami oraz nowe metody szkoleń. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala nam podejmować decyzje biznesowe w oparciu o rzeczywiste dane - wyjaśnia prezes.

Liczba franczyzobiorców Żabki przekroczyła w tym roku 4300. - Niski próg wejścia do sieci
powoduje, że jesteśmy jedną z najbardziej przystępnych franczyz w Polsce. Franczyzobiorcom od momentu przyłączenia się do sieci zapewniamy wsparcie na każdym etapie rozwoju ich indywidualnych biznesów - podaje Tomasz Suchański.

- Żabka należy do innowatorów w branży sieci handlowych. Już kilkanaście lat temu jako pierwsza sieć handlowa w Polsce mieliśmy swoją stronę internetową, wprowadziliśmy transakcje bezgotówkowe i umożliwiliśmy klientom opłacanie rachunków w naszych punktach. Dziś korzystamy z zaawansowanej analityki i rozwiązań chmurowych, by wspierać procesy decyzyjne. W znacznym stopniu to właśnie dzięki otwartości na technologie staliśmy się liderem segmentu convenience – sieci małych i wygodnych sklepów. A w szerszej perspektywie przyczyniamy się do sukcesu transformacji cyfrowej w naszym kraju - dodaje Tomasz Blicharski, wiceprezes. ds. finansowych i rozwoju.

Centrala spółki mieści się w Poznaniu. Pięć centrów logistycznych zlokalizowano w miejscowościach: Plewiska koło Poznania, Szałsza koło Gliwic, Tychy, Nadarzyn i Będzieszyn koło Pruszcza Gdańskiego. Firma ma 20 terminali przeładunkowych. Sprzedaż jest prowadzona w podziale na regiony sprzedaży. Do niedawna było ich pięć, jednak ze względu na dynamiczny rozwój sieci i zwiększającą się liczbę sklepów w 2019 roku wyodrębniono z dotychczasowego modelu kolejny, szósty region, który obejmuje województwa: świętokrzyskie, małopolskie, lubelskie i Podkarpacie. 

fot. Żabka Polska
fot. Żabka Polska

 

Społeczność franczyzobiorców sieci jest reprezentowana przez 16-osobową Radę Franczyzobiorców, wybieraną na dwuletnią kadencję. 10 członków Rady jest wybieranych przez ogół franczyzobiorców na zasadzie otwartego, przeprowadzanego online głosowania, a sześciu – jako Komitet Stały Rady – jest wskazywanych przez Dyrektora Sprzedaży oraz Dyrektorów Regionów Sprzedaży spośród członków Rady poprzedniej kadencji.

fot. Żabka Polska
fot. Żabka Polska

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6162
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,78

  • Śr

    5,96

  • Min

    4,55

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.