PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

61 proc. mleka UHT kupowane jest w handlu nowoczesnym

Autor: portalspozywczy.pl 20 lipca 2010 10:46

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że po mleko UHT sięga z różną częstotliwością prawie 75 proc. osób. Konsumentami mleka spożywczego w prawie 68 proc. są kobiety, zaś 32 proc. osób sięgających po mleko UHT to mężczyźni.


W zależności od miejsca zakupu największa grupa konsumentów mleka UHT występuje w miastach - prawie 68,5 proc. Jak czytamy w Raporcie, mleko UHT przynajmniej raz w tygodniu - w IV kwartale 2009 roku - zostało zakupione przez 35,7 proc. konsumentów. Najmniejszy udział cechował konsumentów dokonujących zakupów mleka rzadziej niż razy w miesiącu (8 proc.)

Najwyższy udział w strukturze konsumentów mają osoby w wieku poniżej 30 lat. Najmniej konsumentów mleka UHT odnotowano w grupie wiekowej powyżej 51 lat. Największy udział w konsumpcji mleka UHT posiadają konsumenci z wykształceniem średnim, zaś najniższy udział cechuje konsumentów o wykształceniu podstawowym.

Jeżeli chodzi o dochód na jednego członka rodziny, to konsumpcja mleka pozostaje na stabilnym poziomie wśród bardzo szerokiej grupy konsumentów o dochodach od 400 do 2500 złotych.

Pod względem struktury kanałów dystrybucji na rynku mleka UHT obserwuje się systematyczny wzrost udziału placówek nowoczesnej dystrybucji. W IV kwartale 2009 roku łączny udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w strukturze rynku detalicznego mleka UHT wyniósł 61 proc. (w 2008 roku - 58 proc.).

Wykonawcą raportu jest Polskie Towarzystwo Technologów Żywności na zlecenie KZSM.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7668

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    17,72

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.