Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

62 proc. deklaruje, że decyzje o zakupie większości produktów podejmuje w domu

62 proc. Polaków deklaruje, że przed przyjściem do sklepu wie, jaki dokładnie produkt zamierza kupić, a następnie rzeczywiście go kupuje - wynika z badania zachowań zakupowych "Polski shopper A.D. 2014" przeprowadzonego przez TNS.
Reklama

Częściej niż co piąty rodak (21 proc.) przed przyjściem do sklepu bierze pod uwagę kilka produktów, a konkretny z nich wybiera dopiero w sklepie, przy półce. Kolejne 5 proc. Polaków deklaruje, że podczas swojej ostatniej wyprawy do sklepu nabyło produkt, którego kupna w ogóle nie planowało przed wejściem do placówki.

Z badania TNS wynika także, że 12 proc. Polaków kupuje w sklepie inne produkty od tych, których nabycie pierwotnie planowało.

Badanie "Polski shopper A.D. 2014" wykazało również, że 46 proc. Polaków idzie na zakupy bez przygotowanej listy (ani w głowie, ani na papierze, ani w telefonie). W przypadku klientów hipermarketów, takich osób jest 35 proc., podczas gdy wśród klientów niezależnych sklepów z kanału tradycyjnego - 56 proc.

Mniej więcej co trzeci nasz rodak (35 proc.) idzie na zakupy z listą przemyślaną w głowie, podczas gdy 13 proc. wybiera się do sklepu z ogólną listą papierową, która nie uwzględnia konkretnych produktów. W odróżnieniu od nich, 4 proc. osób przebadanych przez TNS zadeklarowało, że robi zakupy z przygotowaną wcześniej szczegółową listą papierową (zawierającą nazwy konkretnych produktów, marek, smaków).

Z badania TNS wynika również, że tylko co 50 Polak (2 proc.) idzie do sklepu z listą przygotowaną w telefonie. Lista taka nie uwzględnia konkretnych produktów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.