Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

67 proc. firm skarży się na trudne warunki prowadzenia biznesu

67 proc. przedsiębiorstw uważa, że w ostatnich sześciu miesiącach pogorszyły się warunki prowadzenia biznesu; 27 proc. nie widzi znaczącej zmiany, a dla 6 proc. warunki się poprawiły – wynika z badania na zlecenie Konfederacji Lewiatan. Najbardziej krytyczne są średnie firmy.
Reklama

Zgodnie z badaniem nastrojów przedsiębiorców warunki prowadzenia biznesu pogorszyły się dla 65 proc. firm małych, 72 proc. średnich i 62 proc. dużych.

Jak podano, nastroje przedsiębiorców dotyczące prowadzenia firmy w kontekście biznesowym są niekorzystne: 55 proc. firm ma negatywne nastawienie do prowadzenia biznesu w tym roku (tak uważa 57 proc. średnich, 55 proc. małych i 54 proc. dużych firm). Pozytywne nastawienie sygnalizuje 41 proc. respondentów. Większymi optymistami są duże firmy - 46 proc. spośród nich ma pozytywne nastawienie do prowadzenia biznesu w tym roku, natomiast odsetek firm średnich, które myślą podobnie, wynosi 41 proc.

Przedsiębiorców zapytano też, co myślą o prowadzeniu firmy w kontekście zmian w prawie i działań administracji. 65 proc. przedsiębiorstw obawia się tych zmian (68 proc. średnich, 65 proc. małych i 62 proc. dużych), a 32 proc. deklaruje pozytywne nastawienie (36 proc. dużych, 33 proc. małych i 30 proc. średnich).

Cykliczne badanie nastrojów przedsiębiorców "Indeks Biznesu" przeprowadził CBM Indicator na zlecenie Lewiatana. Zrealizował je w drugiej połowie października br. na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców.(PAP)

kmz/ mk/

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.