Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

7 globalnych trendów konsumenckich, o których nie mogą zapomnieć retailerzy

Firma Deloitte, w raporcie „Global Marketing Trends 2022” przedstawia siedem trendów na najbliższe 12-18 miesięcy, na podstawie których specjaliści marketingowi mogą tworzyć odpowiednie rozwiązania dla klientów.
Reklama

Trend 1: Brand Purpose – nowy bitcoin wzrostu

W kontekście przybierających na sile dyskursów o nowym wzroście, który mierzony jest nie przez liczby, ale poprzez pozytywny wpływ na życie ludzi i otaczającego ich świata, zmienia się filozofia działania i rola pełniona przez marki. Coraz więcej z nich wraca do korzeni i zadaje sobie pytanie, dlaczego tak naprawdę istnieję? Brand purpose to nowy model budowania marek, posiadających głębszy cel i sens istnienia. Redefiniuje on wszystkie obszary działalności marki, pozwalając jednocześnie budować jej przewagę konkurencyjną oraz zwiększać siłę i wiarygodność.

Trend 2: Marketing autentycznie inkluzywny

Globalni marketerzy w coraz większym stopniu koncentrują się na komunikacji podkreślającej znaczenie różnorodności, ale konsumenci oczekują, że marki dotrzymają składanych obietnic i coraz częściej mówią „sprawdzam” podnoszonym na sztandary sloganom. Różnorodność, jest ważna – stanowi ona jeden z elementów napędzających rozwój firmy – ale kluczowe jest powiązanie jej z autentycznością działań podejmowanych przez marki.

Trend 3: Budowa zwinnych modeli kompetencji

Współczesny marketing dynamicznie się zmienia. Nowe kanały i technologie oraz potężna ilość danych redefiniują sposób w jaki dotychczas funkcjonowały działy marketingu. Nadchodzący trend pokazuje konieczność stworzenia modelu, umożliwiającego budowę odpowiednich kompetencji i dostarczenie wizji data-drive creative do rynku. Nowy silnik napędzający działania marketingowe to połączenie kompetencji analitycznych, kreatywnych oraz technologicznych. We współczesnym świecie sukces naszych operacji i kształtowania odpowiednich doświadczeń będzie zależał od skutecznego połączenia tych elementów. Pomogą w tym nowe, zwinne struktury marketingowe i zwinne sposoby dostarczania, bazujące na interdyscyplinarnych zespołach, wykorzystujących współczesne technologie klasy AI skupione na rozwiązaniu konkretnych wyzwań.

Trend 4: Jak budować interakcje z klientami w świecie bez plików cookie

W momencie, gdy systematycznie zaczynają znikać 3th party cookies, czyli pliki cookie stron trzecich, aby dalej móc skutecznie kierować reklamy do swoich klientów i zachęcać ich do zaangażowania w tworzone treści, organizacje na nowo zastanawiają się nad własnymi strategiami dotyczącymi danych. Chcąc pomóc marketerom przemyśleć własne strategie dotyczące danych, w ramach badania Global Marketing Trends 2022 przyglądamy się temu, w jaki sposób marki, które cechuje ponadprzeciętny wzrost, zmieniają swój ekosystem danych.

Trend 5: Przede wszystkim komfort człowieka - zbieranie danych o konsumentach bez naruszania ich poczucia bezpieczeństwa

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.