Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

7 globalnych trendów konsumenckich, o których nie mogą zapomnieć retailerzy

Firma Deloitte, w raporcie „Global Marketing Trends 2022” przedstawia siedem trendów na najbliższe 12-18 miesięcy, na podstawie których specjaliści marketingowi mogą tworzyć odpowiednie rozwiązania dla klientów.
Reklama

W kwestiach wykorzystywania danych klientów granica pomiędzy tym, co klientom pomaga, a tym, co wzbudza ich niepokój jest cienka. Marketingowcy, którzy chcą budować dynamiczne doświadczenie klienta, powinni wziąć pod uwagę wiele czynników, aby swoimi działaniami nie nadwyrężyć zaufania konsumentów. Dla marketerów oznacza to staranne projektowanie doświadczeń opartych na danych, które budują zaufanie i tworzą wartość dla klienta, a ostatecznie przekazanie klientowi kontroli w procesie udostępniania własnych danych. W naszym raporcie przedstawiamy, które interakcje z marką klienci uważają za krępujące, a które za pomocne i co się z tym wiąże.

Trend 6: Rozwijanie doświadczenia hybrydowego

Wiele firm poszukuje możliwości inwestowania w rozwiązania hybrydowe w celu zwiększenia personalizacji, poprawy innowacyjności oraz usprawnienia komunikacji. Należy jednak pamiętać, że wszelkie strategie hybrydowe muszą być konsekwentne i wewnętrznie spójne, bo duża liczba dostępnych kanałów znacznie zwiększa złożoność całego procesu. Ukierunkowanie na potrzeby klienta i wprowadzanie innowacji w szybkim tempie, z uwzględnieniem pomysłów i inicjatyw konsumenckich może sprawić, że fizyczne i cyfrowe doświadczenia klienta będą tak zwinne i tak elastyczne, jak oczekuje tego rynek.

Trend 7: Łączenie w ramach marek sztucznej inteligencji z obsługą klienta, celem dostarczenia prawdziwie kompleksowego doświadczenia

Dla każdej marki pomoc klientom w podjęciu decyzji o zakupie poprzez zaspokojenie ich potrzeb jest najwyższym priorytetem. Jednak nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać. Gwałtowny rozwój kanałów cyfrowych i hybrydowych ścieżek online-offline wraz z rosnącymi oczekiwaniami klientów zdecydowanie utrudnił to zadanie. W naszym badaniu klienci wyróżnili dwa najważniejsze dla nich aspekty, które uznali za najbardziej pomocne podczas podejmowania decyzji o zakupie: czas wysłania oferty i kompetentna obsługa klienta.

- Opierając się na tych informacjach, marketerzy i liderzy ds. doświadczeń klienta powinni zadać sobie pytanie: W jaki sposób możemy dotrzeć z najlepszą ofertą do naszych klientów - kiedy najbardziej jej potrzebują - i wyposażyć pracowników obsługi w odpowiednie informacje, aby zaoferować tym klientom taki poziom obsługi, który pomoże im podjąć najlepsze decyzje dotyczące zakupu? Wierzymy, że odpowiedzią jest optymalizacja sztucznej inteligencji (AI) w ramach customer experience - osiągnięcie harmonii między zadaniami ludzkimi a możliwościami maszyn – czytamy w raporcie Deloitte.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.