PARTNER PORTALU

70 proc. firm chciałoby zaszczepić pracowników i móc ruszyć pełną parą

Autor: dlahandlu.pl 11 marca 2021 09:26

70 proc. przedsiębiorców zaszczepiłoby swoich pracowników przeciw koronawirusowi, gdyby mieli taką możliwość – wynika z badania „KoronaBilans MŚP” Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Najwięcej takich deklaracji jest w branży handlowej.

Według badania "KoronaBilans MŚP" Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej 70,4 proc. przedsiębiorców "chętnie zaszczepiłoby swoich pracowników, gdyby mieli taką możliwość". Wskazywali, że zdecydowaliby się na ten krok, bo "szczepienia zabezpieczą pracowników przed koronawirusem" (71 proc.), a także zwiększą poczucie bezpieczeństwa w firmie (68 proc.). Prawie 22 proc. uważa, że szczepienia zorganizowane przez firmę byłyby szybko zrealizowane. Najwięcej firm, które wyraziło chęć szczepienia działa w branży handlowej (prawie 78 proc.).

Z kolei przedsiębiorcy, którzy nie zaszczepiliby załogi (10 proc.), argumentują, że jest to indywidualna decyzja pracownika. Dla blisko 7 proc. koszty akcji byłyby zbyt wysokie. Natomiast 40 proc. "obawia się brania na siebie odpowiedzialności za skutki uboczne szczepionki".

Bieżący "KoronaBilans MŚP", który od początku pandemii bada sytuację ekonomiczną małych i średnich firm, pokazuje że firmy nadal wstrzymują się przed inwestowaniem. 13 proc. przedsiębiorstw zamierza w najbliższych trzech miesiącach wydać pieniądze na rozwój, a 79 proc. nie ma takich planów. W poprzednim badaniu było to odpowiednio 12 proc. i 80 proc.

"Przedsiębiorstwa zamiast się rozwijać, wolą akumulować gotówkę, aby móc finansować bieżącą działalność. Ta wstrzemięźliwość, co zrozumiałe, jest podyktowana niepewnością panującą w gospodarce" - wskazał PAP prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki, komentując wyniki badania.

Łącki zwrócił uwagę, że małe i średnie firmy, które zdecydowały się przeznaczyć pieniądze na inwestycje, przede wszystkim kupią nowe maszyny i sprzęt. Jest to 62 proc. wskazań - najwięcej od początku badania. Natomiast 26 proc. przedsiębiorców rozbuduje systemy IT, takie jak strony www, aplikacje, czy sklepy on-line (26 proc.), a co 10. ma w planach remont lub prace budowlane. Z kolei 13 proc. firm zamierza kupić lub wydzierżawić nowe lokale, a tyle samo - zamówić półprodukty i komponenty. Najmniejszym zainteresowaniem cieszy się obecnie zakup gruntów - niecałe 8 proc.

Cytowany w badaniu Dariusz Szkaradek, prezes firmy faktoringowej NFG współpracującej z KRD zaznaczył, że plany inwestycyjne "rosną wraz z wielkością przedsiębiorstwa". "W przypadku mikrofirm zaledwie 6 proc. przedsiębiorstw myśli o inwestowaniu, a wśród firm średnich takie plany ma już ponad sześć razy więcej podmiotów" - wskazał. Dodał, że "największą świadomość inwestycji można obserwować w przedsiębiorstwach produkcyjnych, bo właśnie one w pandemii prosperują najlepiej".


  • Ireneusz 2021-03-21 09:57:48

    Ja bym chciał móc utrzymać 100% mojej załogi ale póki co nie jest już kolorowo i zaczyna nam brakować pieniędzy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7936
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,98

  • Śr

    7,47

  • Min

    3,90

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.