Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

70 proc. kupujących przez internet płaci za zakupy szybkim przelewem

Szybkie przelewy elektroniczne, płatności mobilne i przelewy tradycyjne to najczęściej wybierane formy płatności przez Polaków kupujących online – wynika z najnowszego raportu Gemiusa na temat handlu elektronicznego w Polsce. Ponad 3/4 osób kupujących przez internet dokonuje transakcji przy użyciu smartfona, a co trzeci e-konsument ma już doświadczenie z zakupami w zagranicznych sklepach.
Reklama

Z roku na rok zwiększa się też liczba Polaków kupujących przez internet – z najnowszego raportu Gemiusa wynika, że obecnie 77% internautów w Polsce, czyli ponad 22 miliony osób, choć raz dokonało zakupu online (w 2020 r. – 73%, w 2019 r. – 62%).

Najchętniej płacimy szybkim przelewem

Podczas zakupów online, spośród różnych dostępnych form płatności, internauci niezmiennie najchętniej wybierają szybki przelew przez serwis płatności (70% kupujących). Płatności mobilne, np. Blik, znalazły się na drugim miejscu pod względem popularności z wynikiem 48%, a za nimi przelewy tradycyjne (42%). W ostatnim roku na popularności zyskały także płatności kartą płatniczą (41%), których używano równie często jak płatności gotówką przy odbiorze zamówienia (tzw. wysyłka za pobraniem). System płatności PayU wybiera najczęściej 46% e-konsumentów.

Smartfon centrum dowodzenia

Wraz z rosnącymi umiejętnościami cyfrowymi społeczeństwa, zwiększa się też udział urządzeń mobilnych w procesie zakupowym. Z najnowszych danych wynika, że już 76% osób kupujących w internecie dokonuje transakcji z poziomu smartfona (wzrost o 7 p. p. względem 2020 r.).  W najmłodszej grupie wiekowej konsumentów (15-24 lata) odsetek ten wynosi aż 92%. Jednocześnie 80% wszystkich kupujących mobilnie deklaruje, że napotkało na problemy przy zakupach online.

Coraz chętniej kupujemy za granicą

Z raportu Gemiusa wynika, że 75% badanych e-konsumentów deklaruje robienie zakupów online na polskich stronach internetowych. Jednocześnie już ponad 3 na 10 internautów (32%) deklaruje kupowanie w serwisach zagranicznych (wzrost o 2 p. p. względem 2020 r.). Sprzedaż transgraniczna jest dziś jednym z ważniejszych kierunków rozwoju rynku e-commerce, a jednym z kluczowych działań, które e-sklepy powinny podjąć, aby wesprzeć skuteczną ekspansję zagraniczną, jest udostępnienie lokalnych rozwiązań w zakresie płatności internetowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.