73 proc. powierzchni gazetek stanowią moduły produktowe
Na marketing sieci w gazetkach handlowych składa się powierzchnia poświęcona na loga sieci, konkursy, programy lojalnościowe i pozostałe materiały graficzne. W hipermarketach marketing własny stanowi 24 proc. powierzchni. Liderem w tym kanale jest Kaufland.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Według analizy gazetek od początku 2011 do połowy października, przeprowadzonej przez firmę ABS Sesta, 73 proc. powierzchni gazetek stanowią moduły produktowe, pozostałe 27 proc. to dodatkowe komunikaty.
Na produkty najbardziej stawiają sieci w kanale C&C (aż 80 proc. powierzchni). Mimo to nie stronią od dodatkowej komunikacji marketingowej. Marketing sieci w gazetkach Eurocash stanowi 1 proc. i przejawia się między innymi akcją "Gotuj z Ewą". Ewa Wachowicz - ambasador marki własnej Eurocash - poleca produkty z gazetek, twierdząc, że to "Dobry wybór".
W hipermarketach marketing własny stanowi 24 proc. powierzchni. Liderem w tym kanale jest Kaufland - 41 proc. powierzchni to marketing sieci. W Kauflandzie znajdziemy również wiele tekstów dodatkowych: artykuły prasowe, krzyżówki, przepisy kulinarne, które stanowią aż 10 proc. powierzchni gazetek.
Marketing producentów to przede wszystkim duże moduły reklamujące danego producenta lub markę, konkursy i większe kampanie reklamowe, których opis pojawia się także w gazetkach. Najwięcej miejsca tego typu modułom poświęcają drogerie (3 proc.). Na pierwszym miejscu w roku 2011 jest Schlecker (6 proc. powierzchni).
Najrzadziej pojawiają się w gazetkach komunikaty o usługach. Są to reklamy punktów usługowych np. foto, optyk, informacje o kredytach, pożyczkach. Najwięcej usług można znaleźć w gazetkach sieci Żabka. Żabka proponuje swoim klientom atrakcyjne wycieczki "Podróżuj z Żabką", informuje o możliwości zapłacenia rachunków w kasie, reklamuje Telegrosik i usługi Orange.
Na produkty najbardziej stawiają sieci w kanale C&C (aż 80 proc. powierzchni). Mimo to nie stronią od dodatkowej komunikacji marketingowej. Marketing sieci w gazetkach Eurocash stanowi 1 proc. i przejawia się między innymi akcją "Gotuj z Ewą". Ewa Wachowicz - ambasador marki własnej Eurocash - poleca produkty z gazetek, twierdząc, że to "Dobry wybór".
W hipermarketach marketing własny stanowi 24 proc. powierzchni. Liderem w tym kanale jest Kaufland - 41 proc. powierzchni to marketing sieci. W Kauflandzie znajdziemy również wiele tekstów dodatkowych: artykuły prasowe, krzyżówki, przepisy kulinarne, które stanowią aż 10 proc. powierzchni gazetek.
Marketing producentów to przede wszystkim duże moduły reklamujące danego producenta lub markę, konkursy i większe kampanie reklamowe, których opis pojawia się także w gazetkach. Najwięcej miejsca tego typu modułom poświęcają drogerie (3 proc.). Na pierwszym miejscu w roku 2011 jest Schlecker (6 proc. powierzchni).
Najrzadziej pojawiają się w gazetkach komunikaty o usługach. Są to reklamy punktów usługowych np. foto, optyk, informacje o kredytach, pożyczkach. Najwięcej usług można znaleźć w gazetkach sieci Żabka. Żabka proponuje swoim klientom atrakcyjne wycieczki "Podróżuj z Żabką", informuje o możliwości zapłacenia rachunków w kasie, reklamuje Telegrosik i usługi Orange.
Analiza została przygotowana na podstawie gazetek do benchmarku w okresie
1 stycznia - 15 października 2011 kanały: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Convenience, Drogerie i C&C.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama