73 proc. powierzchni gazetek stanowią moduły produktowe

Na produkty najbardziej stawiają sieci w kanale C&C (aż 80 proc. powierzchni). Mimo to nie stronią od dodatkowej komunikacji marketingowej. Marketing sieci w gazetkach Eurocash stanowi 1 proc. i przejawia się między innymi akcją "Gotuj z Ewą". Ewa Wachowicz - ambasador marki własnej Eurocash - poleca produkty z gazetek, twierdząc, że to "Dobry wybór".
W hipermarketach marketing własny stanowi 24 proc. powierzchni. Liderem w tym kanale jest Kaufland - 41 proc. powierzchni to marketing sieci. W Kauflandzie znajdziemy również wiele tekstów dodatkowych: artykuły prasowe, krzyżówki, przepisy kulinarne, które stanowią aż 10 proc. powierzchni gazetek.
Marketing producentów to przede wszystkim duże moduły reklamujące danego producenta lub markę, konkursy i większe kampanie reklamowe, których opis pojawia się także w gazetkach. Najwięcej miejsca tego typu modułom poświęcają drogerie (3 proc.). Na pierwszym miejscu w roku 2011 jest Schlecker (6 proc. powierzchni).
Najrzadziej pojawiają się w gazetkach komunikaty o usługach. Są to reklamy punktów usługowych np. foto, optyk, informacje o kredytach, pożyczkach. Najwięcej usług można znaleźć w gazetkach sieci Żabka. Żabka proponuje swoim klientom atrakcyjne wycieczki "Podróżuj z Żabką", informuje o możliwości zapłacenia rachunków w kasie, reklamuje Telegrosik i usługi Orange.
Analiza została przygotowana na podstawie gazetek do benchmarku w okresie
1 stycznia - 15 października 2011 kanały: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Convenience, Drogerie i C&C.