7Fresh - supermarket przyszłości od giganta e-commerce JD.com (galeria)

Główny konkurent Alibaby, JD.com otworzył zaawansowany technologicznie supermarket 7Fresh. Firma ma ambitne plany - zamierza otworzyć aż 1000 sklepów.
Pierwszy sklep 7Fresh został otwarty niedawno w pekińskim centrum handlowym Dazu Plaza, w pobliżu głównej siedziby JD.com. Sklep o powierzchni 4 000 mkw. generuje 75 proc. obrotu ze sprzedaży świeżej żywności, w tym produktów importowanych, które wielu chińskich klientów uważa za ekskluzywne (szynka hiszpańska Iberic, japońskie owoce morza, francuskie wypieki). Na życzenie klientów świeże produkty mogą być przygotowane do spożycia w restauracji sklepu, co jest sposobem sieci na połączenie sklepu z punktem gastronomicznym.
Sklep wykorzystuje również big data, aby dostosować swój asortyment do życzeń konsumentów. Zaawansowana technologia ma pomóc sieci w zapewnieniu klientom wyjątkowego doświadczenia zakupowego - spersonalizowanego i wzbogacanego dodatkowo o walory edukacyjne. "Magiczne lustra" automatycznie pokazują, skąd pochodzi produkt i jakie są jego wartości odżywcze. Przypomina to technologię Coop, zastosowaną w Mediolanie w 2016 roku.
Przeczytaj także:
Wkrótce placówki zostaną wyposażone w inteligentne wózki sklepowe, które będą prowadzić klienta przez sklep, umożliwiając zakupy bez użycia rąk. Aplikacja mobilna i cyfrowa technologia wspomogą procesy skanowania i płatności. 7Fresh dostarcza również zamówienia do domu, często w ciągu 30 minut, jeśli zamawiający mieszka w promieniu 5 km od sklepu.
7Fresh chce mieć 1000 sklepów w Chinach, wszystkie otwarcia zaplanowano w okresie od trzech do pięciu lat. Wygląda więc na to, że będzie to swoisty "wyścig zbrojeń" z technologicznym supermarketem Alibaby - siecią Hema. Liczy ona już 25 sklepów, a w tym roku ma się powiększyć o kolejne 30.
Przeczytaj także:
Inwestycją w koncept 7Fresh JD.Com pokazuje, w jaki sposób tradycyjny handel detaliczny rozwija się dzięki technologii. Chiński boom na handel interentowy jest w dużej mierze "zasługą" słabej sieci sklepów fizycznych, nad czym pracują obecnie giganci handlu.
JD.com może pochwalić się m.in. inwestycjami w efektywność zakupów oraz logistykę i magazynowanie. Detalista współpracuje również z coraz większą liczbą partnerów, którzy używają technologii blockchain na każdym etapie łańcucha dostaw - od produkcji do dostawy. Jednym z głównych akcjonariuszy JD.com jest amerykański Walmart.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Nd 18:00 Dzięki Inspekcji Pracy pracownicy odzyskali ponad 3,5 mln złotych
- Nd 11:28 Mocno zdrożała kukurydza. W najbliższym czasie nie stanieje
- Sb 14:43 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 09:14 Marczuk: średnie umorzenie subwencji z Tarczy PFR 1.0 wyniesie 65 -70 proc.
- Sb 07:28 Prezes NBP: wysoki procent obrotu musi dokonywać się w gotówce
- Pt 19:58 Sanepid musiał odstąpić od kontroli resturacji działającej mimo zakazu
- Pt 17:15 Sanepid: od stycznia 6 kar na przedsiębiorców o łącznej wartości 115 tys. zł
- Pt 16:07 Pomorze idzie śladem Warmii i Mazur - nowe obostrzenia
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Castorama zamiast Tesco w Rudzie Śląskiej
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.