8,3 mld euro sprzedaży Biedronki. Grupa może być zadowolona z wyników

EBITDA spółki liczona w złotówkach wzrosła o 17,9 proc, a w euro o 15,4 proc.
Marża ze sprzedaży wyniosła 8,7 proc., czyli spadła o 0,2 proc. w stosunku do pierwszego kwartału br., kiedy wynosiła 8,9 proc. Spadek marży odzwierciedla strategię inwestowania w cenę i rosnący wzrost kosztów działalności (energia elektryczna oraz paliwa).
161 mln euro na inwestycje w sieć Biedronka
Na inwestycje sieć wydała 161 mln euro. Część tej kwoty przeznaczono na otwarcia nowych placówek - w badanym okresie sieć otworzyła 40 sklepów - i przebudowę sklepów już istniejących (remodelingowi poddanych zostało 127 placówek). W sumie sieć powiększyła się o 33 sklepy netto.
W samym drugim kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 26,9%, a LFL o 22,5%. Sprzedaż w euro osiągnięta wartość 4,4 mld.
Szef Jeronimo Martins zadowolony z wyników osiągniętych w trudnych czasach
- W obliczu skrajnej niepewności ekonomicznej i politycznej, wysokiej inflacji, bezprecedensowego kryzysu energetycznego i zakłóceń w międzynarodowych łańcuchach dostaw, siła naszych zespołów jest niezaprzeczalna. Ta doskonała wydajność odzwierciedla sukces naszego strategicznego zaangażowania w obronę konkurencyjności w całej Grupie - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.
Przychody całej grupy Jeronimo Martins w I półroczu wzrosły o 20 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza roku ubiegłego (wyniosły 11,883 mld euro), a zysk netto zwiększył się o 40,3 proc. (wyniósł 261 mln euro).
EBITDA grupy wzrosła o 19,1 proc. r/r (do 851 mln euro).
Nakłady inwestycyjne Jeronimo Martins wyniosły w pierwszej połowie 2022 r. 318 mln euro.