PARTNER PORTALU

87 proc. badanych kupuje produkty non food marek własnych dyskontów

Autor: EK 4 lutego 2021 09:44


Według badania Inquiry ze stycznia 2021 roku 82% Polaków deklaruje, że spotkało się z markami własnymi art. przemysłowych w dyskontach i supermarketach, w których robią zazwyczaj zakupy. Najwyższą znajomością marek własnych w badanej kategorii cechują się mieszkańcy miast od 100 tys. do 500 tys. mieszkańców (89%), a najniższą osoby mieszkające na wsi (77%).

87% konsumentów kupuje produkty przemysłowe sprzedawane pod marką własną sklepu przynajmniej od czasu do czasu, przy czym 14% specjalnie wybiera produkty dostępne pod marką własną, 40% kupuje niektóre kategorie produktów, zaś 33% kupuje marki własne non-food rzadko. Marki własne artykułów przemysłowych najchętniej są kupowane przez osoby w wieku 25-34 lata i mało zamożne.
Zdecydowanymi liderami rynku non-food są Lidl i Biedronka – w tych sklepach artykuły przemysłowe sygnowanych marką własną kupuje odpowiednio 56% i 52% ankietowanych. Na kolejnych miejscach, znalazły się sieci Kaufland, Tesco, Auchan oraz Carrefour.
Najczęściej kupowanymi kategoriami produktów przemysłowych pod markami własnymi sieci supermarketów i dyskontów są: drobne artykuły AGD (57%), artykuły dekoracyjne i wyposażenia domu (49%) oraz artykuły papiernicze i biurowe (44%). Na dalszych miejscach znalazły się artykuły
z kategorii odzieży dla dorosłych (40%), narzędzi (38%), bielizny dla dorosłych (32%), elektroniki
i zabawek (30%). W wielu kategoriach produktowych najchętniej wybierane są marki własne sieci Lidl, która osiąga zdecydowaną przewagę nad Biedronką w przypadku ubrań (w tym odzież sportowa, bielizna oraz odzież dla dorosłych, odzież i akcesoria dla dzieci) oraz narzędzi. Z kolei Biedronka jest najczęściej wybieraną siecią w przypadku artykułów dekoracyjnych i wyposażenia domu, artykułów papierniczych i biurowych oraz w kategorii zabawek. Na trzecim miejscu w niemal wszystkich kategoriach produktowych znalazła się sieć Auchan, nieco dalej Kaufland, Tesco i Carrefour.

- Dla blisko połowy respondentów liczy się przede wszystkim to, że dzięki markom własnym mogą kupić produkty, które w innych sklepach są za drogie, zaś 42% badanych ocenia, że są to produkty dobrej jakości w stosunkowo niskich cenach. Ponad 1/3 ankietowanych zauważa, że dzięki temu sklepy mają zróżnicowana ofertę, a przy tym jakość produktów marek własnych poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat. Co czwarta osoba przyznaje, że w niektórych sklepach marki własne są tak dobre, by chodzić tam specjalnie na zakupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8523

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,96

  • Min

    3,16

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.