A.pl testuje rozwiązania wyszukiwarki Fablo

Autor: dlahandlu.pl 14 stycznia 2011 14:40

Internetowe delikatesy spożywcze A.pl rozpoczęły testy nowego standardu wyszukiwania produktów dla e-commerce. Pierwsze w Polsce wdrożenie inteligentnej wyszukiwarki Fablo, pozwoli zbadać, jak poprawa procesu wyszukiwania może wpływać na zachowanie klientów sklepu i wyniki sprzedaży.

Flagowy produkt Fablo - inteligentna wyszukiwarka, znajduje poszukiwane w sklepie produkty lepiej, niż większość rynkowych rozwiązań. Wyszukiwarka „zna" język polski. Dzięki zaawansowanym algorytmom prawidłowo interpretuje zapytania klientów, pomimo zawartych w nich błędów, literówek czy pomyłek, a w wersji „instant" wyniki prezentowane są na stronie już w trakcie wpisywania zapytania.

W okresie testów A.pl będzie korzystać z dwóch narzędzi równocześnie. „Chcemy zestawić i porównać statystyki dotyczące zachowania klientów - m.in. głębokość ich wizyt w sklepie, poziom obrotów i szybkość składania zamówień. Wdrożenie pozwoli wykazać w jaki sposób jakość wyszukiwania wpływa na decyzje zakupowe, jak skrócenie procesu zakupów przekłada się na efektywność sprzedaży i z czego te zmiany wynikają" - mówi Jakub Milewski, koordynator e-commerce w A.pl Internet S.A.

Sprzedaż w internetowych sklepach spożywczych ma specyficzny charakter. Klienci z reguły robią zakupy w sposób powtarzalny i najczęściej ich koszyki zakupowe nie ulegają zmianom. Sklepy bazują głównie na stałych klientach, którzy są wierni raz ustalonym przez siebie wyborom. To powoduje, że zakupy robione są machinalnie, szybko, niemal automatycznie. „Dla internetowych delikatesów spożywczych dużym wyzwaniem jest poszerzanie lub urozmaicanie koszyków zakupowych swoich stałych klientów, którzy skracają do minimum proces zakupów, rzadko szukając nowych produktów. Ponieważ nie analizują już oferty, ciężko im pokazać alternatywę - mówi Jakub Milewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5933

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.