ABR SESTA: Święto Zmarłych w gazetkach handlowych
Święto Zmarłych to czas na specjalne oferty promocyjne. - W tym roku sieci handlowe przygotowały się do tej okazji wyjątkowo wcześnie. Niektóre już na początku września włączyły do gazetki produkty dedykowane: znicze i wkłady do zniczy. Należą do nich Makro (gazetka obowiązująca od 4 do 17 września) i Selgros (11-24.09.2012). Pojedyncze promocje zniczy pojawiały się nawet wcześniej (Intermarche - 12 lipca). W sklepie internetowym e-piotripawel.pl znicze pojawiły się przed 27 lipca - wynika z analizy ABR SESTA dla portalu dlahandlu.pl

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Pozostała większość sieci rozpoczęła promocję około połowy września ( najwcześniej 13 - 18 września). W ofercie znalazły się standardowo rozmaite znicze, w różnych cenach, wielkościach i kształtach, z różnym czasem palenia. Najtańszy znicz można było kupić w Auchan: Znicz szklany Ceber mini 8h 40g w cenie 0,55 za sztukę. Oprócz tego w gazetkach pojawiły się detergenty do czyszczenia nagrobków i środki nabłyszczające. Najczęściej promowane były Minos pasta do czyszczenia nagrobków 240g puszka (najtaniej w Stokrotce - 4,69 zł) i Sidolux Nagrobki mleczko do czyszczenia 330ml (w atrakcyjnej cenie 4,47 w sklepach sieci Topaz).
Obowiązkowym elementem ofert na 1 listopada są kwiaty żywe, bądź sztuczne, szczególnie chryzantemy. Chryzantemę sztuczną można było kupić najtaniej w Kauflandzie - 0,07 gr za sztukę, żywą w doniczce najtaniej proponowało Tesco - 1,99 zł.
Artykuł został przygotowany na podstawie gazetek do benchmarku (gazetki reprezentatywne dla danej sieci) w okresie 01.09.2012 - 29.10.2012.
Reklama