Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Accenture na FRSiH: Handel musi postawić na elastyczność cenową

Inflacja, wysokie stopy procentowe, wyzwania w łańcuchu dostaw, a także wojna w Ukrainie, presja płacowa czy pogarszające się nastroje konsumenckie - jak firmy mogą zareagować na te czynniki, nie tracąc przy tym klientów? O tym mówiła Agnieszka Kubera, dyrektor zarządzająca Accenture w Polsce.
Reklama

- Jak firmy reagują na sytuację makroekonomiczną? Przede wszystkim podwyżkami cen. Jednak muszą postawić na elastyczność cenową, aby nie stracić klientów. Drugi aspekt to racjonalizacja portfolio, trzeba przeprowadzać procesy zatowarowywania na kluczowym asortymencie. Trzeci – klienci zmniejszają  zakupy, w jaki sposób ich zachęcić do częstszego przychodzenia do sklepów? Tutaj mogą pomóc np. płatności odroczone. Klienci obecnie ograniczają wydatki, rezygnują z produktów, które nie są niezbędne. Może mieć to wpływ na branżę odzieżową czy przekąskową. Trzeba wspomóc konsumentów w dostępie do kredytów. Coraz ważniejszym trendem staje się też odsprzedaż towarów po stronie klientów – firmy traktują to coraz poważniej, jako element współpracy z konsumentami - mówiła Agnieszka Kubera.

Technologia w służbie handlu

Dyrektor zarządzająca Accenture zachęcała również do wykorzystywania technologii. - Analityka pozwala na ocenić, jakie działania należy podjąć w długofalowej perspektywie. Co to oznacza dla handlu? Widzę tutaj trzy obszary zaangażowania. Pierwszy jest związany z łańcuchem dostaw. On musi być bardziej elastyczny, dostosowany do warunków podażowo-popytowych. To wymaga nowego modelu współpracy z dostawcami. Kolejny obszar to walka o marże – trzeba będzie zdefiniować bardziej elastyczne polityki cenowe, usunąć te elementy, które są najmniej efektywne, obniżyć koszty administracyjne, postawić na automatyzację procesów, by zredukować koszty działalności . Wreszcie - lojalizacja klienta. Jak go  utrzymać, co go naprawdę interesuje, jak przygotować ofertę - powiedziała dyrektor zarządzająca Accenture. 

Handel coraz bardziej innowacyjny

Agnieszka Kubera zwróciła również uwagę, że handel staje się coraz bardziej innowacyjną branżą. - Firmy inwestują w postrzeganie marki, znamienne jest, że najbardziej innowacyjne produkty pojawiają się w handlu detalicznym, a wcześniej było to domeną bankowości. By rozwijać się w tym kierunku potrzeba oczywiście wykwalifikowanych pracowników, którzy znają technologie i rozumieją procesy biznesowe. Trzeba przyciągnąć talenty do firm i stworzyć atrakcyjną markę - dodała.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum