PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Adidas z 333 mln euro straty

Autor: wnp.pl 6 sierpnia 2020 11:36

Strata operacyjna Adidasa w drugim kwartale 2020 roku była większa niż oczekiwali analitycy (333 mln euro kontra 290 mln euro). Sprzedaż spadła o 35 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku i wyniosła 3,579 mld euro (analitycy przewidywali mniej: 3,3 mld euro).

Większość sklepów koncernu była w tym czasie zamknięta ze względu na restrykcje wymuszone pandemią COVID-19.

Cytowany przez Reutersa analityk James Grzinic stwierdził, że mniejszy niż oczekiwany spadek sprzedaży to głównie zasługa rynków Europy i Ameryki Północnej, gdzie silnie rozwinięta jest sprzedaż e-commerce.

E-commerce podskoczyło w 2. kwartale o 93 proc. i utrzymywało się na bardzo wysokim poziomie nawet mimo stopniowego otwierania sklepów. Aktualnie działa już 92 proc. stacjonarnych sklepów Adidasa.

Do straty Adidasa za drugi kwartał wliczono 250 mln euro spowodowanych koronawirusem kosztów takich jak nadmierne zapasy w magazynach, odpisy na złe długi i konieczność utrzymywania zamkniętych sklepów.

Przeczytaj także:

Wartość towarów w magazynach koncernu pod koniec czerwca 2020 roku wyniosła 5,2 mld euro, o 20 proc. więcej niż w marcu.

W 3. kwartale 2020 roku Adidas spodziewa się wzrostu sprzedaży przy założeniu, że nie nastąpi kolejny poważny lockdown. Zysk operacyjny w tym okresie ma mieścić się w przedziale między 600 a 700 mln euro. Koncern nie podał prognozy na cały rok.

- Widzimy światełko w tunelu, trwa nasz powrót do normalnej działalności - napisał prezes Adidasa Kasper Rorsted w komunikacie opublikowanym w czwartek 6 sierpnia.

Najwięksi rywale Adidasa Nike i Puma również odnotowali kwartalne straty - informuje Reuters.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6517
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,19

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.