Agencje reklamowe naciskają na Unilever w sprawie wydłużonych terminów płatności
SAR, OFBOR, SMB i ZFPR prowadzą obecnie rozmowy z dwoma firmami - Unilever i Polpharmą, które wydłużyły terminy płatności agencjom do 90 i 120 dni, co jest niezgodne z unijnym i tym samym polskim prawem - podają wirtualnemedia.pl.
Jak mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Tyszkiewicz, prezes SAR, zarówno przedstawiciele firm jak i reprezentanci środowiska agencyjnego i marketingowego są zgodni, co do konieczności znalezienia na tym polu kompromisu. Firmy proponują terminy dłuższe niż 60 dni, ale ustawa mówi, że jest to niezgodne z prawem. Z firmą Unilever negocjacje na dzień dzisiejszy nie przyniosły spodziewanych rezultatów.
- Odpowiedź Unilever nas nie usatysfakcjonowała, dlatego jesteśmy w trakcie przygotowywania pisma z kancelarii prawnej wyjaśniającego niezgodność praktyk stosowanych przez Unilevr z unijnym, w tym polskim, prawem. Unilever 90-dniowy okres płatności uznaje za pewną biznesową tajemnicę i nie chciał wprost odpowiedzieć na zadane pytanie, jak zmierza rozwiązać ten problem. Mam nadzieję, że nasze twarde stanowisko w tej sprawie z wysłaniem pisma prawnego włącznie, pomoże nam ponownie zasiąść do stołu negocjacyjnego. Na pewno pewnego rodzaju niefrasobliwość Unilevera wiąże się z faktem podejmowania decyzji poza granicami kraju. Choć sprawdziliśmy również jakie standardy obowiązują na innych rynkach europejskich, i faktem jest, że każdy kraj reguluje je we własnym zakresie - stwierdza Tyszkiewicz.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 18:50 W Opolu Lidl otworzył outlet z towarami non-food
- 18:21 Główne europejskie centrum technologii chmurowych Google jest w Polsce!
- 18:11 Szef Google dziękuje premierowi Morawieckiemu w dniu otwarcia Google Cloud w...
- 16:56 ZPPHiU: Restrykcje popychają sklepy do ruchów niekonwencjonalnych
- 16:13 Restrykcje przedłużone do 25 kwietnia
- 16:11 Firmy eksperckie pracują nad nowym e-sklepem Organic Farma Zdrowia
- 15:01 PRCH: Wynajmujący sięgną po wszelkie dostępne kroki prawne w obronie swoich...
- 14:55 Obligacje Anwim zadebiutują na Catalyst
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 3 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
YOPE: Docelowo chcemy, żeby nasze produkty były w TOP 10 na Amazonie
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Szczęśliwice), Grójecka, 58.60 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Stara Ochota), Siewierska, 38.50 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa, 1 Sierpnia, 50.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Psie Pole-Zawidawie (Psie Pole), Zakładowa, 41.26 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.