PARTNER PORTALU

Agenda Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020 - zobacz o czym będziemy rozmawiać!

www.portalspozywczy.pl 7 października 2020 14:26

Agenda Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020 - zobacz o czym będziemy rozmawiać! XII FRSiH 2019 fot. PTWP

Amerykański filozof William James powiedział, że wielkie niebezpieczeństwa i kryzysy pokazują nam, o ile większe, niż przypuszczaliśmy, są nasze rezerwy. Właśnie o rezerwach, tkwiących w polskim przemyśle spożywczym będziemy rozmawiać podczas XIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. W rozmowach z ekspertami i wizjonerami rynku będziemy inspirować do poszukiwania rozwiązań, które są skuteczne i dają szansę na ucieczkę do przodu. Zapraszamy!


W agendzie:

3 listopada 2020 r.
Sesja inauguracyjna | Koronakryzys – czas wizjonerów i skutecznych rozwiązań w branży spożywczej 

• Nowa rzeczywistość branży spożywczej – jak szybko dopasować się do zachodzących zmian?
• Czy kryzysy wzmacniają? Jak COVID-19 umocnił sektor produkcji żywności? Co zdemaskowała pandemia?
• Czego realnie potrzebują i będą potrzebować producenci żywności i jej konsumenci?
• Trendy i formaty, które zdały egzamin w trakcie lockdownu. Skuteczne zarządzanie ofertą
• Szybki szturm na online – sprzedaż, komunikacja, marketing
• To nie jest koniec świata, to tylko kryzys! Czeka nas ewolucja zachowań konsumenckich, a nie rewolucja?
• Nie ma odwrotu od innowacji i nowych trendów. Które są najbardziej wyraźne
 

Eksport w czasach lokalności i nowych reżimów bezpieczeństwa

• Jak (na nowo?) zbudować zaufanie odbiorców?
• Scenariusze dla eksportu żywności
• Lokalność i bezpieczeństwo – nowa waluta eksportowa
• Polski sukces w eksporcie, mimo rosnących kosztów i pandemicznych reżimów
• Stop protekcjonizmowi! Bądźmy obrońcami swobód i wolnego rynku UE!
 

2020 – rok zmian czy stagnacji? Nowy impuls w konsolidacji branży spożywczej

• Fuzje i przejęcia – wielki lockdown
• Czas łakomych kąsków? Kogo osłabiła pandemia, a kto nabrał apetytu?
• Przejęcie i co dalej? Wyzwanie dla managerów
• Wielka konsolidacja wciąż przed nami. Prognozy na 2021 r.
 

Zarządzanie w „zdalnych” czasach. Wyzwania liderów

• Zdalne zarządzanie, stacjonarna produkcja
• Marzec 2020 – czas błyskawicznej rewolucji. Wielki test managerów i dyrektorów produkcji
• Nowe formy komunikacji i metody zarządzania zespołem
• Zaradny jak polski przedsiębiorca. Przyzwyczajony do kryzysów z każdym da sobie radę
• Najnowsze technologie zmieniają oblicze polskiej branży spożywczej
• Potrzeba cyfryzacji, znaczenie informacji dla rozwoju firmy i rynku

Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?

• Lockdown, ASF, czarny PR – wyzwania branży mięsnej AD 2020
• Branża mięsna doczekała się showroomów: koncepty restauracyjne, współpraca z szefami kuchni, sklepy mięsne
• Roślinne zamienniki, przekąski Ready-to-Eat – nowy pomysł na produkty z mięs
•Zrównoważony rozwój, jakość, tradycja – mocne trendy rozwoju branży
  

Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę

• Logistyka jutra – na nowych zasadach
• Blisko, lokalnie, bezpiecznie – krótki łańcuch dostaw poszukiwany
• Wyzwania menedżera w dobie postcovidowej produkcji
• Logistyka w trybie home office. Wyzwanie – cyfryzacja i nowe technologie
 

Towary „pożądania” podczas koronakryzysu (słodycze, przekąski, alkohole)

• Wyzwania producentów słodyczy, przekąsek, alkoholi
• Wejście do internetu – największe marzenie producentów alkoholi
• Zdrowie i słodycze – czy na pewno wrogowie?
• Odrobina luksusu – produkty premium zdały egzamin podczas lockdownu
• Crafty – nowe pojęcie rzemieślniczości
• Celebryci potwierdzają „moc“ marki 
 

Mleczarstwo – branża, która nie może się „zatrzymać”

• Branża mleczarska przeszła Covid-19 prawie bezobjawowo. Ocena II i III kwartału
• Podążać za nowymi trendami i stylami odżywiania
• GMO, bez laktozy – wielkie „ściemy” marketingowe?
• Utrzymanie bezpieczeństwa i stabilności w eksporcie nadwyżek kluczowe dla całej branży
• Branża mleczarska a zielone regulacje UE. Czego powinni spodziewać się rolnicy i przetwórcy?
 

Innowacje w czasach koronawirusa. Co z nadziejami start-upów?

• Projektowanie żywności – w zgodzie z trendami, naturą i konsumentem
• Wąskie grono wiernych fanów – przepis na sukces?
• TikTok, Instagram, gaming i e-sport – liczy się precyzyjny komunikat
• Wartości ważniejsze od trendów: waste food, eko, vegan
• Co jeszcze może zaskoczyć konsumentów? Czy już wszystko zostało „spróbowane“?
 

4 listopada 2020 r.

Handel w roli bohatera – nowy wizerunek, nowe wymagania

• Nowa rola sklepu – ostoja stabilności społecznej
• Więcej wymagań, mniej uprawnień – czy handel jest w stanie udźwignąć nowe obowiązki?
• Handel pod lupą urzędów, dostawców, konsumentów
• Przeformatowanie oczekiwań rynku: więcej lokalnych dostawców, krótsze terminy płatności
• Ewolucja handlu stacjonarnego. Nowe formaty w centrach handlowych i hybrydowe modele rozwoju
 

E-commerce oraz click&collect: must have sieci handlowej

• Digital jako strategiczny kierunek rozwoju
• E-commerce wygranym koronakryzysu
• Nowe narzędzia – technologie, logistyka, infrastruktura, płatności
• E-grocery: sprint od gadżetu do konieczności
• E-opcja nie tylko dla sklepu – także dla producenta
• Nowe kompetencje cyfrowe pilnie poszukiwane
 

Higiena i cena, czyli czy Polacy rzeczywiście kupują inaczej

• Nowy dekalog polskiego konsumenta
• Doświadczenie koronakryzysu – przyzwyczajenia kontra nowe potrzeby
• Strumień wydatków zmienił bieg
• Konsument dyktuje warunki – gdzie, jak i czy na pewno?
• Koronasceptyk też klient. A co z maseczką?
 

Eko, prospołecznie, proklimatycznie – sieci i producenci razem na tropie trendów

• Co jest trendy, a co passe – komu wierzyć?
• Zamienniki i alternatywy, czyli trendy przyszłości na półce
• Półka wie lepiej, czyli co sklep wie, a producent wiedzieć powinien
• Uwodzenie konsumenta ideą „no waste": od oferty do wyposażenia
• Myślenie życzeniowe czy racjonalne – ile zajmie droga do „no plastic“
• Nowe szaty plastiku: odnowa czy regres?

#HorecaTrendsTalks: Gastronomia zmian. Nowe zasady, rozwiązania i trendy

• Bezpieczeństwo dostawy i gastronomia w maseczce
• Zero waste, cloud kitchens, delivery – trendy, które wybrzmiały w pandemii
• Prawdziwych „przyjaciół” poznaje się w lockdownie. Dostawcy na pomoc HoReCa
• Kryzys = wyzwanie. Czy to nowy impuls do zmian?
• Quo vadis, polska gastronomio?  
 

Pełna agenda znajduje się na stronie.

Forum Rynku Spożywczego i Handlu organizowane będzie w szczególnych okolicznościach w hybrydowej formule: on-line oraz stacjonarnie - z zachowaniem wszelkich obowiązujących wymogów dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa. Więcej o środkach bezpieczeństwa tutaj.

Podczas wieczornej Gali (3 listopada 2020 r.) ogłosimy laureatów konkursów: 

• Dobry Produkt 2020
• Food and Retail Star 2020
• Nagroda Rynku Spożywczego
 

Serdecznie zapraszamy do współpracy!

Magdalena Twardokęs
Menedżer sektora rolno-spożywczego
magdalena.twardokes@ptwp.pl  

Informacje organizacyjne i programowe:
Karolina Tylec
karolina.tylec@ptwp.pl  

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8255

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.