Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Agus dostarcza do sklepów ATB na Ukrainie

W zeszłym roku wartość towarów spożywczo – rolnych importowanych z Ukrainy wyniosła 919 mln euro, natomiast polski eksport był o 108 mln euro mniejszy. Po wpływem trwającego konfliktu na wschodzie, możliwości eksportowe naszego sąsiada stanęły pod znakiem zapytania.
Reklama

Z punktu widzenia eksportu do Ukrainy największym wyzwaniem, oprócz trudnych i niebezpiecznych warunków transportu i magazynowania oraz zabezpieczenia płatności, są zmieniające się potrzeby ludzi. – Uważnie słuchamy naszych partnerów handlowych, którzy są najbliżej ludzi, na miejscu. Dzięki temu szybko identyfikujemy to jakich kategorii spożywczych oraz konkretnych produktów potrzebują teraz Ukraińcy i im je dostarczamy – tłumaczy Andrzej Mirowski, dyrektor komunikacji Agus.

Obecny popyt na produkty spożywcze to przede wszystkich artykuły z kategorii shelf stable, które mogą być przechowywane w temperaturze otoczenia oraz RTE (Ready To Eat), a więc wszelkiego rodzaju dania instant.  – Z uwagi na malejącą siłę nabywczą ukraińskich konsumentów i ich aktualne codzienne wyzwania największe zapotrzebowanie to podstawowe produkty, dostępne cenowo, łatwe do przechowywania i niewymagające specjalnych warunków przygotowania. Mowa m.in. o makaronach, napojach, olejach, serach, majonezie, ketchupie oraz żywności w puszkach – dodaje Mirowski.

Agus powołał specjalny zespół projektowy, który będąc w codziennym kontakcie z przedstawicielami sieci ukraińskich: ATB, Fozzy, SPAR, EKO Market, Fozzy Group, Sim 23, Sviy Market, Hostynny Dim i Chudo Market, a także dystrybutorów, identyfikuje główne potrzeby rynku. 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum