Akcja Gang Słodziaków: 1 mln rozdanych książek przy potencjalnym obrocie 600 mln zł

- Już niemal od 10 lat książki są stałym elementem oferty Biedronki. Z roku na rok są coraz bardziej popularne. Jednak efekt naszej akcji „Gang Słodziaków”, czyli 1 mln wydanych egzemplarzy obu części przygód Słodziaków przekroczył nasze najśmielsze oczekiwania. Cieszymy się, że w tak pozytywny sposób udało nam się wpłynąć na zwyczaje czytelnicze Polaków – mówi Piotr Szymanowicz, lider akcji „Gang Słodziaków”.
Książki „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków” oraz „Gdy jesień nastanie na leśnej polanie, czyli nowe przygody Gangu Słodziaków” można było odebrać po zebraniu 15 naklejek w ramach ostatniej akcji lojalnościowej Biedronki „Gang Słodziaków”; można je także było kupić w cenie 9,99 zł/szt. W ramach akcji do zdobycia były również maskotki. Cieszyły się takim zainteresowaniem, że Biedronka zamówiła ich trzy dodatkowe dostawy. Ostatnia trafiła na półki sklepu na przełomie roku.
W ciągu ostatnich trzech lat Biedronka sprzedawała rocznie średnio ok.12 mln egzemplarzy książek.
Jedną z akcji Biedronki promującą czytelnictwo jest konkurs Piórko. Biedronka, we współpracy z Fundacją „Czas dzieci”, organizowała też skierowany do dzieci „Ostry Dyżur Literacki”. W ramach przedsięwzięcia dzieci otrzymywały symboliczną receptę na książkę wraz z zaleceniami pomagającymi rozwijać kompetencje czytelnicze.