PARTNER PORTALU

Akwizycje Żabki będą wyznaczać trendy w branży convenience

Autor: MW, dlahandlu.pl 23 czerwca 2021 17:27

Akwizycje Żabki będą wyznaczać trendy w branży convenience Działania Żabki mogą zdecydować, w którym kierunku podąży branża convenience, fot. Shutterstock

Dwie duże transakcje w trzy miesiące - Żabka zaskoczyła rynek, przejmując firmy z branży cateringu dietetycznego. Włączenie do struktur spółek Maczfit i Dietly.pl to element procesu tworzenia Grupy Żabka. To także dalszy krok marki w kierunku rozwoju dwóch obszarów: modern convenience, czyli ułatwiania życia poprzez odpowiadanie na potrzeby klientów, związanego z oszczędnością czasu i dbaniem o zdrowie oraz integracji rozwiązań e-commerce, które detalista realizuje od kilku lat.

  • Grupa Żabka buduje ekosystem rozwiązań dla konsumenta, z których może on korzystać w różnych momentach codziennego życia.
  • Włączenie spółek Maczfit i Dietly.pl do Grupy Żabka to element długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience.
  • Catering dietetyczny to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku detalicznego w Polsce.

Nowa struktura organizacyjna Żabki pozwala poszerzać zakres działalności

- Systematycznie rozbudowujemy nasze kompetencje i usługi w obszarze cyfrowych rozwiązań dla konsumentów, który jest przyszłością, a właściwie już teraźniejszością handlu. Oferta Maczfitu jest komplementarna wobec istniejącego ekosystemu Żabki – skomentował Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Umowa o włączeniu spółki Maczfit do Grupy Żabka została podpisana 5 marca br., a 22 kwietnia prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał swoją zgodę  na transakcję. Nabycie udziałów nastąpiło od jej dotychczasowych właścicieli: Resource Partners oraz Macieja Lubiaka, twórcy marki i jej dotychczasowego prezesa.

Maczfit powstał w 2015 roku. Założyciel i mniejszościowy udziałowiec pozostanie zaangażowany w roli prezesa. Firma obecnie rozwozi ponad 50 tys. posiłków dziennie, czyli około 10 tys. abonamentów, w ponad 1500 miejscowości położonych na terenie całej Polski.

Po co sieci sklepów, do których Polacy mają ok. 300 metrów taki alians? Zgodnie z zasadą "najpierw masa potem rzeźba", Żabka osiągnęła już skalę - 7 tys. placówek. Teraz wzrosty będzie już raczej osiągać kształtując ofertę zgodnie z potrzebami coraz wygodniejszych i planujących odżywiać się zdrowo klientów, niż rozbudową bazy.

Żabka liderem diet pudełkowych

Na potwierdzenie tej tezy nie trzeba było długo czekać. 28 maja Żabka oraz firma MasterLifeSolutions – właściciel marki Dietly.pl – zawarły umowę, w efekcie której platforma e-commerce działająca w formule „marketplace” w obszarze rozwiązań dietetycznych także stanie się częścią Grupy. Wraz z zawarciem umowy Żabka stała się większościowym udziałowcem Dietly.pl, a twórcy platformy, Przemysław Skokowski i Waldemar Pieniak, pozostaną w rolach osób zarządzających i udziałowców, co zapewni kontynuację realizacji dotychczasowej wizji rozwoju platformy. 


  • zlotowinfo 2021-06-29 23:22:51

    ale kto w tych żabkach kupuje, to taka drożyzna

  • Justyna 2021-06-24 15:42:31

    Badziew goni badziew. Kto w to coś cokolwiek zainwestował i nie daj Boże spróbował ten z pewnością drugi raz yego błędu nie powtórzy. Najgorsze z prywaciarskich jadłodajni jest rarytasem w powownaniu do tego czegoś za duże pieniądze. Ale poznaniakom życzę smacznego......

  • 44444 2021-06-24 08:14:44

    Wiedzą, że franki już wydojeni i przy wzroście kosztów ten gwarantowany przychód to niewiele daje.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    7,66

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.