Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Alba Konopie zebrała 2,4 mln zł w 6 godzin w kampanii crowdfundingowej

Alba Konopie SA, zarządzająca całym łańcuchem produkcji naturalnych wyrobów na bazie konopi w niewiele ponad 6 godzin spółka pozyskała 189 nowych akcjonariuszy. Najwyższa jednorazowa wpłata od inwestora wyniosła 700 tys. zł. Średni ticket inwestycyjny wyniósł 12 704 zł. Środki z emisji spółka wykorzysta m.in. na modernizację centrum produkcyjno-logistycznego, zakup maszyn rolniczych, rozwój technologii dronowych oraz ekspansję do USA.


Reklama

Środki pozyskane z emisji planuje przeznaczyć m.in. na modernizację centrum produkcyjno-logistycznego, zakup maszyn rolniczych, rozwój technologii dronowych oraz ekspansję do USA.

Spółka niedawno zakończyła z sukcesem emisję prywatną na kwotę 2 mln zł. Inwestorem został Marcin Kapralski, prezes, założyciel i główny udziałowiec CCIG Group. W związku z tym zakładana pierwotnie kwota emisji została obniżona z 4,4 mln zł do 2,4 mln zł.

Plany rozwoju

Alba Konopie ma ambicje, by stać się liderem polskiego rynku konopnego. Obecnie posiada do dyspozycji 300 ha ziemi w Wielkopolsce oraz na Podlasiu, z czego 47 ha objętych czynną uprawą. Zbiory surowca w 2020 roku przekroczyły wolumen 17 ton. Środki pozyskane z ostatnio zakończonej emisji prywatnej oraz trwającej emisji crowdfundingowej mają pomóc spółce relatywnie szybko osiągnąć skalę działalności, która ma przełożyć się na dalszy, systematyczny wzrost.

Na stronie emisji crowdfundingowej Alba Konopie SA zostały opublikowane prognozy dotyczące wyników, jakie spółka planuje osiągnąć w kolejnych latach. Prognozowane przychody za 2021 rok mają sięgnąć ponad 2,42 mln zł przy zysku EBITDA 708 tys. zł, czyli 29,2%. W roku 2025 spółka szacuje, że uda się jej osiągnąć przychód prawie 16 mln złotych, EBITDĘ na poziomie 5,5 mln zł, a jej marża ma się zwiększyć do 35,2%.

Cele emisji

Alba Konopie SA przedstawiła szczegółowe cele, na jakie chce przeznaczyć środki pozyskane w ramach crowdfundingu udziałowego.

500 000 zł spółka przeznaczy na rozwój i modernizację centrum produkcyjno-logistycznego, remont budynków, ich unowocześnienie oraz stworzenie odpowiednich warunków pod poszczególne elementy procesu produkcyjnego. 550 000 zł kosztować będzie budowa parku maszyn dedykowanego uprawie i przetwarzaniu konopi, wyposażonego w profesjonalny sprzęt, taki jak maszyna do zbioru, skalowalna suszarnia modułowa czy maszyna do dekortykacji.

200 000 zł wyniesie inwestycja w rolnictwo precyzyjne. Spółka planuje m.in. dalsze prace nad technologią feminizacji plantacji przy użyciu dronów, co przełożyć ma się na lepszą jakość i cenę plonów. W późniejszym czasie chce zaoferować tę usługę rolnikom i klientom, chcącym polepszyć efektywność i opłacalność upraw innych niż konopie w Polsce, UE oraz USA. Ma to być dodatkowym źródłem dywersyfikacji przychodów.

250 000 zł spółka przeznaczy na kampanie marketingowe, aby poszerzać zasięg i budować rozpoznawalność marki. Planuje inwestować w dotarcie do nowych grup klientów i tworzenie zaangażowanych społeczności wokół swoich produktów. 150 000 zł to koszt ekspansji na rynek amerykański, gdzie po produkty CBD dziennie sięga już 60 mln ludzi. W tym celu Alba chce rozwijać partnerstwa w Stanach Zjednoczonych i nawiązywać kolejne współprace z lokalnymi dystrybutorami.

Alba Konopie SA przewidziała ponadto inwestycję w kwocie 300 000 zł na zwiększenie kompetencji zespołu i zatrudnienia. 250 000 zł zasili kapitał pracujący, a kolejne 200 000 przeznaczone zostanie na bieżące koszty operacyjne.

Emisja prywatna

Niedawno Alba Konopie SA zakończyła emisję prywatną na kwotę 2 mln złotych. Nowy inwestor, Marcin Kapralski, pełni funkcję prezesa i jest jednocześnie założycielem oraz głównym akcjonariuszem CCIG Group. Jest to obecnie jedna z największych w Polsce grup call center, zatrudniająca ponad 5 tys. osób w kilkunastu biurach w Polsce i Ukrainie, szykująca się do dalszej ekspansji. Marcin Kapralski został członkiem rady nadzorczej Alba Konopie SA.

Spółka dostarcza susz konopny do Browaru Tenczynek na mocy podpisanej umowy. Na bazie jej produktów konopnych powstaje piwo BUH oraz wódka WyBUHowa. Produkty Alba Konopie są dostępne w sieci aptek Dr. Max, a spółka prowadzi rozmowy w sprawie pozyskania kolejnych umów handlowych. Posiada w portfolio aż 24 wyroby z konopi. Kontroluje proces ich wytwarzania od nasiona po finalny produkt.

Alba Konopie SA dywersyfikuje swoją działalność, inwestując w kolejne linie, m.in. w produkty dla zwierząt. W tym celu nawiązuje współpracę ze sklepem zoologicznym fera.pl. Zamierza także przeznaczyć część upraw pod produkcję kosmetyków. W ramach działań badawczych w sektorze farmaceutycznym, współpracuje także z neuroklinikami. Ma także plany rozwoju poza Polską, podpisała niedawno list intencyjny z dużym dystrybutorem w USA.

Spółka zarządzana jest przez Stanisława Raźniewskiego, Prezesa Polsko-Gruzińskiej Izby Przemysłowo-Handlowej oraz Tomasza Suchowierskiego, współtwórcy AmRest SA oraz Toya SA.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum