Aldi będzie rozwijać się szybciej dzięki danym firmy Nielsen

Rob Hill, wiceprezes Nielsena ds. usług detalicznych w USA stwierdził w oświadczeniu, że wraz z dynamicznym rozwojem Aldi potrzebuje dostępu do dodatkowych informacji, a Nielsen "wesprze inicjatywy mające na celu rozwój i ekspansję firmy Aldi na rynku amerykańskim".
Aldi ma obecnie prawie 1 700 sklepów w 35 stanach na terenie USA, ale szybko się rozwija. W ciągu najbliższych pięciu lat detalista planuje mieć w Ameryce 2,500 placówek.
Poprzez uzyskanie dostępu do danych firmy Nielsen, Aldi zwiększy swoją przewagę konkurencyjną. Da to sieci dodatkowy impuls do inwestycji w ceny, handel cyfrowy czy customer experience. Biorąc pod uwagę korzystną dla konsumenta politykę cenową sieci Aldi, a także wojny cenowe między takimi detalistami jak Walmart czy Kroger jasne jest, że cena nie jest już kluczowym czynnikiem decydującym o konkurencyjności poszczególnych szyldów.