Aldi buduje swoją markę i walczy o pracowników. Ile płaci?

Wraz ze wzrostem sieci w Polsce ALDI systematycznie rozwija komunikację employerbrandingową. W ubiegłym roku sieć uruchomiła swój profil na portalu LinkedIn, wprowadziła specjalną aplikację do komunikacji wewnętrznej dla pracowników i wystartowała z kampanią skierowaną do potencjalnych pracowników, pod hasłem „Napędzają nas ludzie, po prostu”.
- Tegoroczna odsłona kampanii jest kontynuacją podjętych już działań. Pokazujemy, że ALDI to pewne miejsce pracy. Wiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia - mówi Anna Goleniowska, dyrektor obszaru zasobów ludzkich ALDI Polska. - ALDI to godny zaufania pracodawca, za którym stoi ponad 100-letnie, międzynarodowe doświadczenie, i który dynamicznie rozwija sieć sprzedaży w Polsce. Oferujemy pracownikom możliwie najatrakcyjniejsze warunki pracy. Prowadzimy przejrzystą politykę zatrudnienia i otwarcie komunikujemy poziom zarobków – dodaje Goleniowska.
ALDI podnosi atrakcyjność polityki zatrudnienia
Od marca ubiegłego roku wdrożyło nowe zasady zawierania umów o pracę. Bez względu na stanowisko każdy nowy pracownik w ALDI zatrudniany jest z pominięciem okresu próbnego. Pierwszą umowę ze swoimi pracownikami sieć podpisuje na rok, a kolejna zawierana jest na czas nieokreślony. Zaczynający pracę w ALDI sprzedawcy zarobią w tym roku od 3410 zł do 4010 zł brutto miesięcznie. Zarobki osób na stanowisku sprzedawcy, posiadających minimum trzyletnie doświadczenie, kształtują się w przedziale 3810 – 4410 zł brutto. Z kolei magazynier z najmniejszym stażem będzie mógł liczyć co miesiąc na kwotę 3810 zł. Najwięcej, bo od 5615 do6415 zł zarobi co miesiąc początkujący kierownik sklepu. Wszystkie stawki są kwotami brutto i wliczona została do nich wartość karty przedpłaconej.
ALDI chce przyciągać do firmy kandydatów także możliwością wpływania na kierunek zmian w organizacji, wsparcia jej rozwoju i kreowania nowej wizji handlu.
Nowa kampania startuje już 21 lutego. Komunikacja skupia się na pokazaniu ALDI jako pewnego miejsca pracy, które jednocześnie oferuje możliwości rozwoju i przestrzeń, w której pracownicy mogą wdrażać nowe rozwiązania. Za opracowanie kreacji odpowiada agencja GROW.
ALDI w Polsce posiada 204 sklepy i zatrudnia blisko 3600 pracowników.