Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Aldi chce podbić Chiny. Ma tam inną strategię niż w Europie

Chiny są jednym z najciekawszych rynków dla Aldi, a sieć przedstawiła obecnie bardzo ambitne plany wejścia na ten rynek. Aldi Süd chce otworzyć kilkaset sklepów w samym Szanghaju i planuje ekspansję w kolejnym mieście.
Reklama

Aldi w Chinach ma ogromny potencjał - uważa dyrektor generalny Roman Rasinger. - Chiny są i pozostają jednym z najciekawszych rynków, a szybko rosnąca klasa średnia to ogromny potencjał dla rynku spożywczego - powiedział na łamach Handelsblatt.

Dyskonter jest obecny w Szanghaju od trzech lat, ale teraz jest gotowy, aby wrzucić wyższy bieg. W samym Szanghaju – liczącym 25 mln mieszkańców – Rasinger dostrzega potencjał dla setek nowych sklepów. Priorytetem dla Aldi jest również rozwój w okolicach delty rzeki Jangcy, z wieloma metropoliami, takimi jak Hangzhou i Nanjing.

Uderzające jest, że Aldi dostosowuje się do wysoce zdigitalizowanego rynku w Chinach: w przeciwieństwie do zachodnich rynków, dyskonter prowadzi również sprzedaż za pośrednictwem e-commerce i współpracuje z firmami dostawczymi. Chociaż firma nie publikuje żadnych danych, jej chińskie obroty w tym roku szacowane są na 78 mln euro.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum