Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Aldi i Lidl rosną najszybciej na brytyjskim rynku. Tesco najlepszy z "Wielkiej Czwórki"

Ostatnie badanie udziałów w rynku przeprowadzone przez Kantar Worldpanel w Wielkiej Brytanii przed świętami Bożego Narodzenia pokazuje, że Aldi pozostaje najszybciej rozwijającym się supermarketem w kraju, a Tesco rośnie szybciej niż pozostała część "Wielkiej Czwórki" – informuje serwis esmmagazine.com.
Reklama

Jak wynika z danych Kantar Worldpanel, wzrost sieci Aldi w ciągu roku wyniósł 15,1 proc., co pozwoliło sieci osiągnąć 6,9 proc. udziału w rynku. Za sukcesem sieci Aldi stoi linia produktów marki własnej premium Specially Selected, która odnotowała 25 proc. wzrost w ciągu ostatnich 12 tygodni.

Ponadto, sieć Aldi odniosła znaczący sukces dzięki imponującemu wzrostowi sprzedaży – o 40 proc. – produktów typu convenience, takich jak gotowe posiłki i desery – ocenia Raser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumentów w Kantar Worldpanel.

Wzrost Aldi jest nieznacznie wyższy niż wzrost Lidla, który odnotował wzrost sprzedaży o 14,5 proc.,  osiągając  5,1 proc. udziału w rynku. Wzrost Lidla pochodził między innymi z "mocnych wyników sprzedaży znanych marek, które obecnie stanowią 11 proc. sprzedaży detalicznej" - dodał McKevitt.

Tesco pozostaje wiodąca siecią detaliczną w Wielkiej Brytanii, ze wzrostem sprzedaży o 2,5 proc. i udziałem w rynku na poziomie 28,2 proc. tempo wzrostu Tesco jest szybsze niż drugiego w rankingu Sainsbury's (+ 2,0 proc.), a także Asda (+ 1,2 proc.) i Morrisons (+ 1,4 proc.).

- Pomimo spadku udziału w rynku o 0,1 pkt. proc., do 28,2 proc., Tesco pozostaje najczęściej odwiedzaną brytyjską siecią - w ostatnim kwartale przyjmuje 21 milionów gospodarstw domowych - poinformował Kantar Worldpanel.

Jeśli chodzi o nawyki zakupowe poprzedzające Boże Narodzenie, McKevitt zauważył, że supermarkety są teraz w pełni skoncentrowane na maksymalizacji świątecznego sezonu handlowego.

- Święta Bożego Narodzenia przypadają w poniedziałek w tym roku. Ostatni raz, kiedy miała miejsce taka sytuacja, w 2006 roku, piątek poprzedzający Boże Narodzenie był najpopularniejszym dniem zakupów w roku - powiedział.

Dodał, że w piątek 22 i sobotę 23 grudnia brytyjscy konsumenci mogą wydać na zakupy nawet 1,5 miliarda funtów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum