Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Aldi kończy z wieloletnią tradycją. To nowy trend w handlu?

Aldi, podobnie jak inne sieci handlowe, boleśnie odczuwa rosnące koszty surowców, energii oraz inflację. Sieć kończy z wieloletnią tradycją, a klienci muszą dostosować się do zmian – donosi karlsruhe-insider.de.
Reklama

Supermarkety i dyskonty są u kresu swoich możliwości, ze względu na rosnące koszty surowców i energii, a także inflację.

Marki własne dyskontów i supermarketów 

Coraz bardziej modne stają się marki własne dyskontów i supermarketów. Powód jest bardzo prosty: są znacznie tańsze niż produkty markowe. W szczególności Aldi ma w swojej ofercie szeroki asortyment marek własnych.

Teraz sieć dyskontów jest zmuszona zakończyć z wieloletnią tradycją - dotychczas Aldi zawsze rezygnował z własnych zakładów produkcyjnych i koncentrował się wyłącznie na handlu detalicznym. Jedynym wyjątkiem była kawa. Dyskont prowadzi dwie własne palarnie.

Po raz pierwszy w swojej historii firma kupuje zakład produkcyjny. Aldi Nord zakupił producenta napojów. Zakłady Altmühltaler Mineralbrunnen w Treuchtlingen w Bawarii i w miejscowości Breuna w Hesji należą teraz do grupy, która wkracza na nową drogę i zapowiada, że zainwestuje w rozbudowę produkcji. Tym samym z rynku znika znany produkt markowy, który stanie się marką własną – komentuje karlsruhe-insider.de.

Wąskie gardło w produkcji napojów

Producenci napojów w całej Europie nie są obecnie w stanie kupić do swoich produktów wystarczającej ilości dwutlenku węgla. Nie tylko sprawia on, że ​​napój jest musujący, ale także zwiększa trwałość. Przyczyną braku CO2 są wysokie ceny gazu, które powodują, że wielu producentów nawozów drastycznie ogranicza produkcję dwutlenku węgla, a nawet całkowicie ją zatrzymuje.

To wąskie gardło w przypadku niektórych napojów i Aldi chce zwiększyć bezpieczeństwo dostaw dla własnych odbiorców.

- Przejęcie spółek daje nam możliwość długoterminowego utrzymania mocy produkcyjnych dla jednego z najważniejszych artykułów spożywczych w Niemczech – mówi cytowany przez chip.de Jürgen Schwall, dyrektor ds. zakupów w Aldi Nord.

 Aldi nie jest jedyną firmą, która zainwestowała w Altmühltaler. Działającemu od ponad 120 lat producentowi napojów groziło zamknięcie, ponieważ upadło duże zamówienie. W związku z tym sprzedał kilka tygodni temu własne lokalizacje firmom Red Bull i Rauch – informuje karlsruhe-insider.de.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum