Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Aldi, Lidl i Morrisons wygrały batalię o klienta w okresie świąt w Wielkiej Brytanii

Wśród „wielkich wygranych” okresu świątecznego w Wielkiej Brytanii są: Lidl, Aldi i sieć Morrisons – uważają analitycy GlobalData.
Reklama

Przypomnijmy, że, według GlobalData, największymi „przegranymi” byli: sieć Tesco, Marks&Spancer i Waitrose.

Przeczytaj:

GlobalData: Tesco jednym z największych przegranych okresu świątecznego w Wielkiej Brytanii

Analitycy GlobalData przypominają, że w czwartym kwartale 2017 r. inflacja cen żywności w Wielkiej Brytanii wyniosła 2,8 proc.. Jak tłumaczą, Morrisons jako jedyny z „wielkiej czwórki” na rynku brytyjskim, odnotował w czwartym kwartale wzrost sprzedaży w ujęciu zbliżonym do poziomu inflacji – o 2,8 proc. Morrisons zdołał przyciągnąć klientów, którzy dokonali zakupów w sklepach sieci. Analitycy przypominają, że detalista musiał dokonać inwestycji w ceny, co musiało w końcu nastąpić jako efekt wojny cenowej z dyskontami w latach 2013-2016, jednak taktyka ta najwyraźniej zadziałała i przyniosła efekty w postaci wzrostu sprzedaży.

Sprzedaż przez internet w Morrisons wzrosła o 10 proc., co oznacza, że przewyższyła rynek, a rozszerzenie oferty premium wygenerowało ponad 25-proc. wzrost sprzedaży tych produktów. - Detalista opublikował osiem kwartałów dodatniego wzrostu w ujęciu LfL. Widzimy dalsze możliwości rozwoju dzięki wykorzystaniu pionowo zintegrowanego łańcucha dostaw, a także czerpaniu korzyści z dalszej poprawy działalności. Ciągłe doskonalenie Morrisons jeszcze się nie skończyło – oceniają analitycy GlobalData.

Ich zdaniem, zgodnie z przewidywaniami, wyniki dyskontów znacznie przewyższyły rynek.

- Silny wzrost sprzedaży Aldi o 15 proc. został wsparty rozszerzeniem asortymentu premium, co było wspólnym tematem na rynku w te święta Bożego Narodzenia, szczególnie w segmencie alkoholi wysokiej jakości. Chociaż zysk operacyjny spadł o 9 proc. w 2017 r., a dalsze podwyżki płac spowodują erozję marż, nadal można zaobserwować wzrost dzięki rozwojowi sieci sklepów oraz wzrostom sprzedaży LfL. Konsumenci wciąż w szybkim tempie przechodzą do sieci Aldi i nie spodziewamy się, aby pod tym względem nastąpiło spowolnienie w 2018 roku – oceniają analitycy.

Podobnie jak w przypadku Aldi, Lidl osiągnął 16-proc. wzrost sprzedaży dzięki świątecznemu zapotrzebowaniu na produkty premium. Według oceny GlobalData, sprzedaż Lidla była zdecydowanie pozytywna, przy czym wzrost sprzedaży dzięki nowej powierzchni wyniósł 6,6 proc., co dało w okresie świątecznym wzrost o 9,4 proc. w skali LfL.

- Nowa powierzchnia nadal rośnie w szybszym tempie w przypadku Lidla niż w przypadku Aldi, a koncentracja na utrzymaniu wysokich wartości sprzedaży po świętach Bożego Narodzenia musi zostać utrzymana. Nadal można spodziewać się wzrostu sprzedaży Lidla w 2018 r., zwłaszcza w zakresie inwestycji w kategorie wysoko rosnące, takie jak produkty premium, „free-from” i czy „food-on-the-go” – czytamy w raporcie GlobalData.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum