Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Aldi ma pomysł jak odróżnić się od Biedronki i Lidla

W porównaniu z niemal 3.000 sklepów Biedronki i ponad 670 placówkami Lidla, sieć Aldi licząca 133 sklepów wygląda skromnie. Jednak niemiecki dyskont nie odpuszcza, konsekwentnie rozwija się na naszym rynku, a nawet ma pomysły, jak konkurować z najsilniejszymi graczami.
Reklama

Na początku tego roku sieć Aldi prowadziła w Polsce 132 sklepy. W ciągu roku planowała uruchomić kilkanaście nowych. Jednak jak na razie, liczba placówek zwiększyła się o… jedną. We wrześniu ruszył sklep w N-Parku w Starej Iwicznej. Przedstawiciele Aldi zapewniają, że pozostałe nowe otwarcia zaplanowano w drugiej połowie roku.

W ubiegłym roku priorytetem firmy była realizacja jednego z największych projektów inwestycyjnych sieci w kraju - wdrożenie nowego konceptu wizualnego do wszystkich sklepów. Inwestycja przesunęła się także na część tego roku. Ostatecznie, od końca lipca wszystkie sklepy Aldi w Polsce działają według nowego konceptu ANIKo, który ma pomóc klientom w bardziej intuicyjnych zakupach.

Straty? Nic nie szkodzi

Sieć Aldi w Polsce notuje straty. Za 2018 rok wyniosła ona 78 mln zł, a rok wcześniej 66 mln zł. Wyniki firmy dołują, mimo rosnących przychodów - w ubiegłym roku przychody Aldi w Polsce wyniosły 1,27 mld zł, a rok wcześniej było to 1,06 mld zł.

- Aldi generuje w Polsce stratę od lat. Dosyć stabilnie. Strata rośnie proporcjonalnie do rozwoju przychodów. I nie sądzę, że to się zmieni, biorąc pod uwagę ambitne plany rozwoju sieci w Polsce. Poza tym cała strata spowodowana jest (i równa jest) planowanym inwestycjom w rozwój i ekspansję sieci. Paradoksalnie, na tym etapie rozwoju w Polsce, zysk nie jest głównym celem – mówi Maciej Kraus, partner w Movens Advisory.

I dodaje, że Aldi to 8 największa sieć na świecie, osiągająca prawie 100 mld USD sprzedaży i wzrost r/r o prawie 10 proc. - Mają głębokie kieszenie i myślą długofalowo. Bardziej zależy im na rozwoju – proszę zauważyć, że w Polsce osiągają 20 proc. wzrost r/r – ocenia partner w Movens Advisory.

Zdaniem Macieja Bartmińskiego, prezesa Market Side, straty Aldi w Polsce to wypadkowa kilku czynników. - W ostatnich latach Aldi otwierało sklepy w bardzo konkurencyjnych lokalizacjach, głównie w dużych miastach. Aglomeracja śląska, Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław – to była ponad połowa nowych otwarć. Zmiana tej strategii nastąpiła dopiero w 2018 roku.  Jednak w tym samym 2018 roku rozpoczęła się największa w historii modernizacja sieci. Wprowadzono nowy koncept wizualny, zmieniono koncept kategorii świeżych. Te inwestycje z pewnością mają odbicie w wyniku finansowym. Aldi jako najmniej rozwinięta na naszym rynku sieć dyskontów musi przeznaczać proporcjonalnie większe środki na rozwój – tłumaczy ekspert.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (5)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.