PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Aldi modyfikuje strategię codziennie niskich cen

Autor: dlahandlu.pl za brickmeetsclick.com 20 stycznia 2020 10:11

Aldi modyfikuje strategię codziennie niskich cen Fot. Shutterstock.com

W ubiegłym roku sieć Aldi dokonał na amerykańskim rynku subtelnej, ale znaczącej zmiany strategii cenowej - używając programu lojalnościowego Aldi Savers sieć przeszła z czystego EDLP (every day low price) na hybrydowy EDLP /wysokie-niskie ceny (high-low pricing) - i to prawdopodobnie przyspieszy jej wzrost.

Historycznie wzrost Aldi był hamowany przez stosunkowo niewielki odsetek klientów (+/- 20 proc. całego rynku), którzy są skłonni regularnie kupować w hard dyskontach i zaakceptują produkty marki własnej.

Przyszły długoterminowy rozwój Aldi zależy od zwiększenia udziału stałych klientów. Jednym ze sposobów jest zaoferowanie konsumentom czegoś więcej, a Aldi dokonał tego, wprowadzając nową strategię cenową w 2019 r. Poprzez dodanie cotygodniowych promocji w ramach programu Aldi Savers do gazetek reklamowych, sieć zachęca kupujących do ich regularnego czytania i przyciąga uwagę klientów, którzy szukają okazji. Dzięki programowi detalista mógł postawić na ograniczoną liczbę promocji zamiast tradycyjnych niskich cen na co dzień.

Nowa hybrydowa strategia cenowa firmy Aldi przyciągnęła uwagę - ​​gdy ceny produktów  z programu są obniżane o 25 proc. lub więcej, sprzedaż znacznie wzrasta. Podczas gdy większość tego wzrostu jest generowana przez stałych klientów, którzy robią duże zakupy, część pochodzi od klientów przychodzących do sklepu po reklamowane w gazetkach produkty. Jeśli kupujący polubią tę formę promocji i zaczną regularnie robić zakupy w Aldi, program Saver pomoże zwiększyć dyskonterowi długoterminowy wzrost.

Cotygodniowe specjalne ceny w programie Saver mogą jednak zaowocować nieefektywnością w zarządzaniu towarem, w zależności od tego czy ceny produktów idą w górę czy w dół. Wyeliminowanie tej nieefektywności operacyjnej było główną motywacją pionierów strategii codziennie niskich cen. Ciekawe będzie, czy Aldi do niej powróci, gdy wygenerowane wzrosty zaczną generować koszty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    14,99

  • Śr

    9,88

  • Min

    6,69

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7712
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.