Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Aldi poprawia wyniki w Polsce. Strata netto mniejsza o 18 mln zł

Sieć sklepów Aldi poprawiła swoje wyniki w Polsce. Strata netto za 2019 r. to 132.631.436,31 zł w porównaniu do 150.931.247,00 zł starty w 2018 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.494.497.032,76 zł (1.258.798.787,81 zł przychodów w 2018 r.)
Reklama

Struktura bilansu Aldi przedstawiała się następująco: Spółka na koniec 2019 r. posiadała zobowiązania długoterminowe w wysokości 33.722.722,19, zł a zobowiązania krótkoterminowe wynosiły 508.075.841,51 zł.

Na koniec roku firma zatrudniała 2.876 osoby (2.255 na koniec 2018 r.).

Aktywa trwałe miały wartości 1.311.009.309,31 zł. Z kolei aktywa obrotowe wykazały kwotę 429.668.872,35 zł.

Rachunek zysków i strat spółki Aldi za rok 2019 przedstawia się następująco:
• przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi wyniosły 1.494.497.032,76 zł
• koszty działalności operacyjnej wyniosły 1.585.787.327,40 zł
• strata ze sprzedaży wyniosła 91.290.294,64 zł
• pozostałe przychody operacyjne wyniosły 17.476.485,98 zł
• pozostałe koszty operacyjne wyniosły 58.431.041,69 zł
• strata z działalności operacyjnej wyniosła 132.244.850,35 zł
• przychody finansowe wyniosły 2.666.921,30 zł
• koszty finansowe wyniosły 3.561.425,61 zł
• strata z działalności gospodarczej wyniosła 133.139.354,66 zł
• strata brutto wyniosła 133.139.354,66 zł
• odroczony podatek dochodowy wynoszący 507.918,35 zł

W związku z wykazaniem przez spółkę podatku odroczonego w ostateczności strata netto w
2019 roku wyniosła 132.631.436,31 zł (150.931.247,00 zł starty netto za 2018 r.).

Zarząd wnioskuje do ZZW o pokryciu straty z zysków w latach następnych.

W 2020 r. spółka zamierza kontynuować swoją działalność i prowadzić dalszą ekspansję na rynku polskim.

Przypomnijmy, na początku czerwca br. Aldi podało, że szuka działek pod inwestycje. W najbliższych latach ma nawet potroić liczbę otwieranych sklepów. Sieć gotowa na dynamiczny rozwój w Polsce.
- Mamy ambitne plany rozwoju sieci na najbliższe lata, w ramach których do końca 2022 roku chcemy potroić liczbę otwieranych sklepów. Oczywiście jest to uzależnione od wielu zmiennych i dajemy sobie prawo do bieżącej aktualizacji. Jak pokazują wydarzenia ostatnich miesięcy na świecie, sytuacja może dynamicznie zmieniać się, ale to jest cel, do którego dążymy. Minione dziesięciolecie stworzyło doskonałe podwaliny do tego kroku, jesteśmy gotowi do przejęcia nowych obiektów czy działek pod budowę - deklarował Oktawian Torchała, CEO ALDI w Polsce.

Sieć posiada ponad 140 sklepów zlokalizowanych głównie na południu i zachodzie kraju.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.