Aldi rozszerza współpracę z Deliveroo
Aldi, piąta co do wielkości sieć spożywcza w Wielkiej Brytanii, uruchomiła w zeszłym miesiącu taką usługę w ośmiu sklepach w środkowej Anglii. Testy wypadły pomyślnie.
Aldi ma w Wielkiej Brytanii 880 sklepów i 8 proc. udział w rynku. Wcześniej sieć ograniczała sprzedaż internetową do wina i oferty non-food „Specialbuys”. W kwietniu dyskonter zaczął sprzedawać online paczki z żywnością, aby pomóc klientom podczas kryzysu koronawirusowego.
Aldi zapowiedziało, że nowa usługa sklepu Camden w centrum Londynu pozwoli klientom realizować zamówienia spośród około 200 niezbędnych produktów za pośrednictwem aplikacji Deliveroo. Produkty przygotują i zapakują pracownicy Aldi, a dostarczą je kolarze Deliveroo. Jeśli test się powiedzie, usługa może zostać uruchomiona w kolejnych sklepach Aldi do końca 2020 roku.
Cztery duże sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii - Tesco, Sainsbury's, Asda i Morrisons - intensywni rozwijają dostawy online, aby zaspokoić gwałtowny wzrost popytu podczas pandemii. Dane firmy Nielsen pokazują, że penetracja online prawie podwoiła się w ostatnich miesiącach - do 13 proc. brytyjskiego rynku spożywczego, z 7 proc. przed COVID-19.